علیرضا صبوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع این طرح ها 14 طرح با میزان اعتبار 182 میلیارد و 400 میلیون ریال مربوط به بجنورد مرکز استان است.
وی افزود: 7 طرح در شهرستان شیروان، 9 اسفراین، 5 مانه و سلمقان، 6 فاروج، 8 جاجرم، 5 راز و جرگلان و 6 طرح در شهرستان گرمه است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: پیش از سال 57، هیچ نیروگاه برقی در این استان وجود نداشت و تنها به صورت پراکنده مولد دیزلی با 50 مگاوات بود اما هم اکنون یکهزار و 114 مگاوات تنها در شیروان تولید برق داریم.
صبوری با بیان اینکه هم اکنون در این استان یکهزار و 440 مگاوات برق در این استان تولید می شود اظهار داشت: کل برق مصرفی در زمان پیک مصرف 340 مگا وات است.

* چهار برابر مصرف استان تولید برق داریم
وی با بیان اینکه چهار برابر مصرف برق در استان هم اکنون تولید داریم افزود: ارزش سرمایه گذاری های برق در استان تنها در نیروگاه شیروان 1.2 میلیارد دلار است.
صبوری افزود: در سال 57، 40 هزار خانوار از شهروندان استان از مزایای انرژی نیروی برق برخوردار بودند که هم اکنون 353 هزار خانوار مشترک هستند.
وی تعداد روستاهای برق دار استان را نیز در سال 57، 25 مورد دانست و گفت: هم اکنون 721 روستای بالای 20خانوار و 207 روستای زیر 20 خانوار برق رسانی شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی شاخص برخورداری از برق در استان 99.9 درصد عنوان کرد و افزود: هم اکنون تمام روستاها به جزء آبادی های چند نفر دارای سکنه از نعمت برق برخوردار شده اند.
صبوری در خصوص شاخص تلفات در شبکه توزیع نیز گفت: امروز در این شاخص 9 درصد هستیم که این شاخص در کشو های پیشرفته 5 درصد است که برای رسیدن به این عدد تلاش خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: نرخ خاموشی در سال 96، در کشور به طور متوسط 600 دقیقه به ازای هر مشترک بود که در استان نیز 184 دقیقه بود.
صبوری افزود: امروز شاخص خاموشی در این استان به ازای هر یک نفر 151 دقیقه است که یک پنجم میانگین کشور است.

*شرکت برق از مشترکان 340 میلیارد ریال مطالبه دارد
وی با بیان اینکه شرکت برق از مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی 340 میلیارد ریال مطالبه دارد گفت: در این زمینه پیگیری ها انجام شده است.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن در روستاها سکونت دارند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.