علی خالق زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایجاد بسترهای مناسب در رشته های مختلف ورزشی فراهم شد که این شهرستان زمینه شرکت در رقابت های لیگ کشوری و بین المللی را داشته است و در رشته های دو و میدانی، کونگ فو، کاراته، کوهنوردی، تنیس روی میز، هندبال، کشتی و غیره موفق به کسب مقام های کشوری شده است.
وی تعداد سالن های ورزشی شهر و روستا شیروان پیش از انقلاب را یک سالن دانست و گفت: هم اکنون این تعداد به 19 سالن ورزشی افزایش یافته است و در چهل سال انقلاب 3 خانه ورزش روستایی احداث شده است.
خالق زاده با اشاره به اینکه در سال 57 این شهرستان یک چمن و زمین روباز داشت افزود: در حال حاضر این شهرستان 12 چمن و زمین روباز دارد که سرانه ورزشی این شهرستان پیش از انقلاب، 10 سانتی متر مربع به ازای هر نفر و بعد از انقلاب به 60 سانتی متر مربع رسیده است که سرانه استاندارد به ازای هر نفر یک متر مربع است.
رییس اداره ورزش و جوانان شیروان با بیان اینکه هم اکنون در رشته های مختلف 370 نفر مربی و داور فعال در شهرستان داریم گفت: به صورت متوسط روزانه 10 هزار نفر از باشگاه ها و اماکن ورزشی شهرستان استفاده می کنند که یک سوم آن بانوان هستند.
خالق زاده با بیان اینکه شهرستان شیروان دارای پتانسیل های بالایی در زمینه ورزشی است افزود: در صدد هستیم تا با تجهیز روستاهای مستعد بر آمار خانه های ورزشی روستایی بیفزایم.
وی گفت: امید می رود با اختصاص اعتبار و اتمام پروژه های ورزشی نیمه تمام سرانه فضای ورزشی شیروان به استاندارد یک متر مربع برای هر نفر نزدیک شود.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.