علی اصغر بدیعی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر محورهای بسته شده مربوط به شهرستان شیروان است.
وی افزود: راهداران در 2 روز گذشته نسبت به برفروبی یکهزار و 476 کیلومتر راه روستایی استان اقدام کرده و 365 تن شن و نمک پاشی در این محورها صورت گرفته است.

* امدادرسانی به 161 دستگاه خودرو گرفتار در برف
بدیعی مقدم گفت: راهداران استان طی دیروز و امروز به 161 دستگاه خودرو گرفتار برف در جاده های استان امدادرسانی کردند.
وی افزود: این امدادرسانی ها در 15 محور شریانی و 6 محور غیرشریانی و عمدتا در محور گردنه امین الله بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: راهداران 6 هزار و 866 کیلومتر از جاده های اصلی استان را برف روبی کرده اند.
وی گفت: در این عملیات 2 هزار و 426 تن شن و نمک در سطح جاده های اصلی پاشیده شده است.
وی اظهار داشت: در این عملیات، 139 راهدار با 98 دستگاه ادوات و ماشین آلات راهداری مشارکت داشته اند.

* امدادرسانی پلیس خراسان شمالی به 1500 مسافر
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: نیروهای پلیس در 2 روز اخیر به یک هزار و 500 مسافر گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.
سرهنگ حسین زاده به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای پلیس راه به 10 دستگاه اتوبوس که از مسیر زاهدان به گلستان در حال تردد بوده و در راه مانده بودند، نیز امداد رساندند.
وی افزود: همچنین مسافران یک اتوبوس، که از زاهدان راهی گرگان بود و به علت برف و کولاک و مسدود شدن محور در اسفراین گرفتار شده بود، تا زمان بازگشایی محور در مسجد روستای ایرج اسفراین اسکان داده شدند.
سرهنگ حسین زاده اظهار داشت: این در حالی است که پلیس به حدود 300 نفر از افراد گرفتار در برف در مسیر فرعی روستای گریوان و 200 نفر در محور فرعی بدرانلو نیز امدادرسانی کرد.
وی آموزش بستن زنجیرچرخ و کمک به رانندگان را از دیگر اقدامات پلیس در برف و کولاک 2 روز اخیر برای در راه ماندگان اعلام کرد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی تاکید کرد: نیروهای پلیس با حداکثر نیروهای ستادی و اجرایی برای کمک به در راه ماندگان برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان حضور یافتند.
بارش برف و کولاک در 2 روز گذشته باعث مسدود شدن گردنه های اسدلی و پلمیس در محور بجنورد - اسفراین شد که با کمک نیروهای پلیس و راهداری این محورها بازگشایی شد.
بارش برف همچنین به تعطیلی مدارس برخی مناطق استان خراسان شمالی در روزهای دوشنبه و سه شنبه منجر شد.
بنابه اعلام هواشناسی، سامانه بارشی که از روز یکشنبه وارد خراسان شمالی شده و با بارش برف و باران، دمای هوای این استان را حدود 10 درجه کاهش داده بود، امروز از این استان خارج می شود.
7185/5132/ط
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.