به گزارش ایرنا، سیدمحسن ابراهیمی دوشنبه شب در نشست خبری اظهار داشت: اکنون ظرفیت خوبی برای تهاتر مطالبات پیمانکاران با انتشار اوراق تسویه ایجاد شده است.
وی به جذب اعتبارات مربوط به اسناد خزانه اسلامی بند «ز» اشاره کرد و افزود: سال قبل 340 میلیارد ریال از اعتبارات مزبور به استان اختصاص یافت که تمام آن جذب شد و امسال هم 100درصد از سهم 615 میلیارد ریالی استان از این اسناد جذب شده است.
رئیس خزانه معین خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی از استان های پیشتاز در جذب این منابع است و امید می رود این اعتبارات به پرداخت مطالبات پیمانکاران کمک کند.

* پرداخت 2 هزار و 24 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی هم در این نشست از پرداخت 2 هزار و 24 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان خبر داد و گفت: با تاکید استاندار، شاهد جهش رتبه استان در پرداخت تسهیلات روستایی هستیم و بیشترین رشد تغییر را در میان استان های کشور به خود اختصاص داده ایم.
علی اصغر هدایتی اظهار داشت: سهم استان از پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی و عشایر، سه هزار و 750 میلیارد ریال است که 2 هزار و 630 میلیارد ریال از این رقم در مرحله نخست ابلاغ شد و نیمی از این رقم ابلاغی، تخصیص یافته است.
وی در باره حمایت از واحدهای تولیدی و کمک به رونق اشتغال استان گفت: رویکرد ما کمک به واحدهای تولیدی است و برای هیچ کارگاه حتی کوچک با یک نفر اشتغال، اجرائیه صادر نمی شود.
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی افزود: در سال های اخیر بدون مجوز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، برای هیچ واحد تولیدی دارای اشتغال اجرائیه صادر نشده و اگر تملک انجام شده، مربوط به واحدهای بدون اشتغال و تولید بوده و یا با مجوز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و برای کارگاه های تعطیل بوده است.

* بارگذاری 188 مجوز بی نام برای سرمایه گذاری
معاون اقتصادی سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی هم در این نشست به صدور مجوزهای بی نام برای سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: مجوزهای بی نام با تاکید استاندار صادر می شود تا از مراجعه به دستگاه های اجرایی جلوگیری شود.
مجید درخشانی اظهار داشت: تا کنون 188 بسته سرمایه گذاری زیر عنوان مجوزهای بی نام در سامانه مربوط بارگذاری شده است.
وی افزود: با این اقدام، فرصت های سرمایه گذاری به سرمایه گذار معرفی که به یقین سبب بهبود فضای کسب و کار در استان می شود.
معاون اقتصادی سازمان امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: واحدهای ناتمام و یا غیرفعال که به تعطیل کشیده شده هم به عنوان فرصت های سرمایه گذاری در این سامانه بارگذاری می شود.

* فرار مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی هم در این نشست این ادعا که دستگاه های پوز، ابزاری برای شناسایی درآمدها و دریافت مالیات است، را رد کرد و گفت: دستگاه های پوز به سامانه مالیات کشور متصل نیست و این ادعا شایعه ای بیش نیست.
یوسف یعقوبی نژاد اظهار داشت: البته راه های فرار مالیاتی برای کسبه وجود دارد و شاهد دستگاه پوز بی سیم در محل کسب هستیم و یا پوز نصب شده به نام فرد دیگر است.
وی گفت: این مشکلات منعکس شده و باید رفع شود و اگر استانداری قبول کند، افراد باید مکلف شوند هر دستگاه پوز به نام شخص دارای مجوز کسب و در مکان مشخص نصب شود.
یعقوبی نژاد همچنین کارت های بازرگانی یک بار مصرف را محلی برای فرار مالیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: کارت های بازرگانی یک بار مصرف توسط اتاق بازرگانی صادر شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: واردات و صادرات به نام کارت فردی ثبت شده که بعضا بی سواد است و در بررسی های بدهی مالیاتی، به افرادی می رسیم که پیرزن و یا پیرمرد روستایی هستند که اموالی هم ندارند.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در استان 2 پرونده در زمینه کارت بازرگانی یک بار مصرف در دست بررسی است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.