به گزارش ایرنا محمد سعیدی کیا روز دوشنبه در حاشیه سفر یکروزه خود به شهرستان مانه و سملقان در جمع خبرنگاران گفت: این اقدام در عمل به سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناسایی مناطق محروم و رفع مشکلات آنان صورت می گیرد.
وی شعار بنیاد مستضعفان در این طرح را «با مردم برای مردم» ذکر و بیان کرد: همه امکاناتی را که برای آباد کردن این مناطق لازم است فراهم کرده و بستری آماده می کنیم که مردم بتوانند در آن کار، تلاش و فعالیت کنند.
وی بیان کرد: مردم از استعداد، خلاقیت و توانایی بالایی برخوردار هستند اما متاسفانه تاکنون امکان چندانی برای ظهور آن نیافته اند و ما قصد داریم که این امکان را برای آنان فراهم سازیم.
وی تصریح کرد: ما مردم محروم این مناطق را از طریق دادن مشاوره و تشکیل گروه های توسعه روستایی حمایت می کنیم.
سعیدی کیا افزود: مردم در صندوق هایی که تشکیل می شود پس اندازهایی را ایجاد می کنند و ما هم وام های خردی را در اختیار آنان قرار خواهیم داد تا برای خود اشتغال ایجاد کنند.

* سهم اشتغال روستایی استانها 250 میلیارد ریال شد
رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه افتتاح بانک سینا در شهر آشخانه، مرکز مانه و سملقان گفت: در 2 سال گذشته سهم هر استان از اعتبارات اشتغال روستایی این بنیاد 200 میلیارد ریال بود که امسال این رقم به 250 میلیارد ریال رسیده است.
وی افزود: امسال بنیاد مستضعفان 150 میلیارد ریال اعتبار تنها برای اشتغال روستایی شهرستان مانه و سملقان تخصیص داده که با تسهیلات 250 میلیارد ریالی که توسط بانک سینا ارائه می شود، رقم اعتبارات خراسان شمالی به 400 میلیارد ریال می رسد.
وی افزود: متقاضیان این تسهیلات باید طرح خود را به استانداری ارائه کنند تا بعد از بررسی به بانک‌ معرفی شود و در صورت وجود توجیه اقتصادی مصوب و طبق ضوابط از تسهیلات برخوردار شوند.
سعیدی کیا اضافه کرد: با توجه به اینکه مانه و سملقان یکی از مناطق چهارگونه منتخب برای اجرای طرح محرومیت زدایی بنیاد است همه مسائل آن پیگیری و علاوه بر اشتغال بر روی مباحث آموزشی، مذهبی، فرهنگی و ورزشی آن کار خواهد شد.
رئیس بنیاد مستضعفان همچنین بر بهبود وضعیت بهداشت و درمان منطقه تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا همه مسائل منطقه برطرف شده و سطح زندگی مردم به دست خودشان ارتقا یابد.
وی افزود: خوشبختانه شهرستان مانه وسملقان تا کنون در اجرای طرح تسهیل گری و اشتغال روستایی از دیگر استان ها جلو افتاده است.
شهرستان مانه و سملقان 6 دهستان دارد که در مرحله نخست، طرح تسهیل گری در چهار دهستان بخش مرکزی و سملقان، حومه، جیرانسو، قاضی و آلمه اجرا می شود.
7183/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.