مهدی سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب این شهرستان فاقد شرکت های تعاونی بوده است گفت: به برکت انقلاب اسلامی تاکنون 646 شرکت تعاونی در این شهرستان تشکیل شده که 478 تعاونی فعال، 145 تعاونی غیر فعال و 23 تعاونی منحل شده است.
سعیدی افزود: پیش از انقلاب شیروان فاقد شرکت تعاونی مسکن بوده که در 4 دهه، تعداد کل تعاونی های مسکن مهر به 52 مورد رسیده و تعداد کل اعضای تعاونی های مسکن 6 هزار و 292 نفر، تعداد کل واحدهای تحویلی مسکن مهر تاکنون 800 واحد و تعداد کل واحدهای آماده تحویل 846 واحد است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیروان با بیان اینکه در سال 57 تشکلات کارگری و کارفرمایی در این شهرستان نبوده است گفت: بعد از انقلاب اسلامی چهار شورا و چهار انجمن در شیروان تشکیل شد که تعداد نمایندگان کارگر در این شهرستان 23 نفر می باشد.
سعیدی با اشاره به تسهیلات روستایی و عشایری شیروان افزود: امسال 713 پرونده تسهیلات پرداختی در این شهرستان تشکیل شده است که مبلغ پرداختی به متقاضیان روستایی و عشایری 400 میلیارد ریال بوده که برای 940 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.
وی احداث مجموعه ورزشی شهدا کارگر، ساختمان اداره کار و ساختمان تعاون، محوطه سازی، سالن چند منظوره و غیره را از دیگر دستاوردهای چهل ساله انقلاب در این بخش از شهرستان ذکر کرد.
شهرستان 157 هزار نفری شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.