حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقات در هشت رشته حفظ جزء 30، جزء یک، سه جزء اول، پنج جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء اول و کل قرآن برگزار می‌شود.
وی افزود: علاقه‌مندان رشته معارف نیز در رشته‌های ترجمه و مفاهیم و معارف قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم به رقابت می پردازند.
حجت الاسلام صالحی نیا از دیگر رشته‌های این آزمون در بخش معارف را سبک زندگی و سیره معصومین، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن کریم اعلام کرد.
وی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند در چهار رشته این مسابقات شرکت کند، گفت: این آزمون در سه بخش مختلف در سطح کشور برگزار می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان ‌شمالی اظهار داشت: آزمون الکترونیکی این مسابقات اول و دوم اسفندماه، آزمون کتبی نهم اسفندماه و آزمون شفاهی از 11 تا 16 اسفند برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: در پایان این مسابقات برای کسانی که نمره کتبی بالای 70 و نمره شفاهی بالای 75 بگیرند گواهینامه صادر شده و کسانی که امتیاز بالای 90 گرفته باشند تقدیرنامه دریافت می‌کنند.
به گزارش ایرنا؛ بر اساس سهمیه ارائه شده به استان در قالب طرح تربیت حافظان قرآن کریم، پنج هزار و 200 نفر در حوزه های مختلف قرآنی این استان فعالیت می کنند.
از این تعداد تاکنون 2 هزار و 400 نفر در سامانه «ایران قرآن» ثبت نام کرده اند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.