به گزارش ایرنا استاندار خراسان شمالی روز شنبه در آیین آغاز اجرای این طرح ها که به صورت ویدئوکنفرانسی همزمان با 40 هزار طرح دیگر در کشور صورت گرفت، گفت: بسیج سازندگی به ازای هر هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی و محروم کشور، یک طرح اجرا می کند.
محمدعلی شجاعی اظهار داشت: سهم استان خراسان شمالی از طرح های روستایی و مناطق محروم بسیج سازندگی بسیار بالا است.
وی با اشاره به درگیری کشور در جنگی اقتصادی گفت: باید با وحدت، همبستگی و مشارکت همه جانبه در راستای تحقق خواست رهبری مبنی بر ارتقای شاخص های اقتصادی حرکت کنیم.
استاندار خراسان شمالی افزود: حضرت امام (ره) با حمایت مردم انقلاب را به ثمر رساند و این انقلاب با حمایت مردمی هشت سال جنگ تحمیلی و چند دهه توطئه و تهدید را پشت سر گذارده است.
امام جمعه بجنورد نیز بر حمایت از نیازمندان و محرومان تاکید کرد و گفت: آبروی نظام و انقلاب در گرو خدمات و کارهای ماندگار است و یقینا کم کاری مسئولان به نام نظام نوشته می شود.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: اجرای طرح های عام المنفعه پیوند بین مردم و نظام را مستحکم تر می کند.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: همزمان با آغاز اجرای 40 هزار طرح بسیج سازندگی در کشور، هزار و 680 طرح برای ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در این استان اجرایی می شود.
سردار سیدحسن مرتضوی، این طرح ها را کوچک، متوسط، زودبازده و عام المنفعه دانست و افزود: این طرح ها با محوریت آب و اشتغال اجرا می شود.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده طرح های مزبور باید به صورت جهادی تا 6 ماه آینده به بهره برداری برسد تا شمار زیادی از جمعیت استان از آن بهره مند شوند.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بر لزوم حمایت دستگاه ها و نهادهای اجرایی برای به انجام رساندن این طرح ها تاکید کرد.
وی افزود: سهم خراسان شمالی از اجرای این طرح ها نسبت به جمعیت، هفت برابر است که از این نظر رتبه سوم را در کشور داریم.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفر بیش از 300 هزار بسیجی دارد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.