به گزارش ایرنا، هم اکنون، 172 روستا و 4 شهر شهرستان شیروان واقع در شرق استان خراسان شمالی برق دار است.
انرژی برق پس از احداث نیروگاه کوچکی در نزدیکی میدان امام علی (ع) فعلی در سال 51 به شهر شیروان وارد شد که پیش از انقلاب نیروگاه کوچکی با ظرفیت کمتر از یک مگاوات نصب شده بود.
با اجرای پروژه نیروگاه دوین که آغاز آن از دهه 80 انجام شد، بالغ بر یکهزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در این شهرستان ایجاد شد که کمک شایانی به تولید برق در سطح کشور می کند.
سرپرست اداره برق شیروان گفت: پیش از انقلاب هیچ گونه پست فوق توزیع در شهرستان احداث نشده بود، در حالی که به برکت انقلاب اسلامی دو پست فوق توزیع با ظرفیت 90 مگاولت آمپر احداث شد.
امیر معروف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دوران پیش از انقلاب اسلامی تجهیزات سوییچینگ شبکه به صورت مکانیکی، دستی و در تعدادی انگشت شمار بود حال آنکه در سال های اخیر 101 دستگاه تجهیزات پیشرفته برای حفاظت و کنترل شبکه نصب که بالغ بر 50 درصد آنها تحت اتوماسیون هستند.
وی گفت: در دهه 50 و پیش از آن تمامی شبکه های هوایی برق بدون روکش و در شرایط غیر ایمنی قرار داشتند که در حال حاضر بالغ بر 85 درصد از شبکه های هوایی فشار ضعیف شهرستان به شبکه های کابلی و روکش دار تبدیل شده است.
معروف افزود: پیش از انقلاب شیروان اغلب فاقد ماشین آلات و بیشتر امکانات در مرکز استان بود و وسایط موجود نیز اغلب فرسوده و قدیمی بودند درحالی که در سالیان اخیر با تجهیز و نوسازی ناوگان خودرویی، امکان خدمات رسانی بهتر فراهم شده است.
سرپرست اداره برق شیروان گفت: پیش از انقلاب کمتر از 10 درصد چاه های کشاورزی برق دار بوده در حالی که هم اکنون بالغ بر 95 درصد چاه های دیزلی شهرستان برقی شده اند همچنین شهرستان فاقد شعبات برق روستایی بوده ولی هم اکنون 4 شعبه روستایی و تعداد 13 دفتر پیشخوان در مناطق مختلف شهرستان مستقر می باشند.
معروف افزود: تعداد کل چراغ های روشنایی تا قبل از انقلاب کمتر از هزار دستگاه بود حال آنکه تعداد چراغ های موجود روشنایی معابر شهرستان بالغ بر 23 هزار دستگاه و بعضا با تکنولوژی ال ای دی می باشد.
مجموع مشترکین برق در شیروان 64 هزار نفر هستند که از این تعداد 44 هزار مشترک شهری و 20 هزار مشترک روستایی اند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.