به گزارش ایرنا، دکتر محسن رعنایی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران این استان اظهار داشت: هم اکنون 620 هزار نفر از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت بوده که از این تعداد 423 هزار نفر روستایی هستند؛ این خطه در سال 135 حدود 382 هزار نفر جمعیت داشت.
وی گفت: بیمه شده های روستایی با نظام ارجاع تنها 5 درصد هزینه های بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی را پرداخت می کنند این در حالی است که پیش از انقلاب 100 درصد هزینه ها را متقبل بودند.
وی گفت: حتی اگر بیمه شده های روستایی نظام ارجاع را رعایت نکنند نیز 90 درصد هزینه های آنان پرداخت می شود و همچنین سایر بیمه شده های زیر پوشش این صندوق نیز از این خدمت برخوردار هستند.
رعنایی اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت تغییر زیادی در حوزه بیمه و پرداخت هزینه از جیب بیمار انجام شد این در حالی است که در سال های گذشته بیماران برای هزینه درمان دچار مشکلات مختلف و حتی از ادامه درمان بعضا منصرف می شدند.
وی تعداد صندوق های بیمه زیر پوشش بیمه سلامت را پنج نوع دانست و افزود: حدود 500 هزار نفر از بیمه شده های این استان روستایی و همگانی هستند که رایگان بیمه شده اند و هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی کنند.
رعنایی در خصوص بیمه ایرانیان نیز گفت: در این طرح دولت 50 درصد حق بیمه را پرداخت می کند و بیمه شده تنها سالانه دو میلیون و 600 هزار ریال ریال بابت این امر پرداخت می کنند.
وی اظهار داشت: هم اکنون دسترسی مردم به خدمات بیمه ای افزایش یافته است در حالی که پیش از انقلاب کمتر از 20 هزار نفر در سطح کشور بیمه شده روستایی و عشایری بودند و این استان نیز محروم از خدمات بیمه ای بود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه وضعیت پرداختی به بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و سایر موسسه ها و مراکز بخش خصوصی نیز بسیار خوب شده است گفت: تنها در دی ماه امسال 400 میلیارد ریال اعتبار بابت این امر پرداخت شد.
رعنایی اظهار داشت: با اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای موسسه ها و مراکز طرف قرار داد بخش خصوصی تمامی مطالبات سال 96 به پایان خواهد رسید.
وی افزود: پرداخت ها در سال 97 نیز به روز شده است و تمامی مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی را تا پایان شهریور پرداخت کرده ایم و همچنین 70 درصد مطالبات ماه های مهر و آبان نیز پرداخت شده که تاکنون سابقه نداشته است.
وی اظهار داشت: 81 مرکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی، 12 بیمارستان دولتی و 370 خانه بهداشت خدمات را به بیمه شده ها ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه میانگین پرداخت بیمه سلامت در حوزه دانشگاهی ماهانه افزون بر 70 میلیارد ریال است گفت: در بخش غیر دانشگاهی نیز 20 میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: در حوزه بهداشت در روستاها نیز ماهانه افزون بر 42 میلیارد ریال است که با محل صندوق روستایی و ارزش افزوده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: امسال 512 هزار نفر با دفترچه بیمه سلامت به داروخانه ها مراجعه کرده اند که روزانه شامل دو هزار نفر می شود.
رعنایی افزود: این آمار به جزء افرادی هستند که در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می کنند.
وی گفت: در بخش آزمایش نیز 173 هزار نفر برای آزماش مراجعه کرده اند که روزانه شامل 64 نفر می شود، 200 هزار نفر شامل دریافت این خدمات هستند.
وی اظهار داشت: در بخش بستری نیز 37 هزار نفر در 9 ماه زیر پوشش قرار گرفتند که شامل روزانه 137 هزار نفر می شود که دریافت این خدمات شامل 620 هزار نفر بیمه شده می شود.
وی گفت: ماهانه یکهزار و 200 نفر نیز به صورت موقت بستری خواهند شد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.