به گزارش ایرنا، استاندار خراسان شمالی، 13 دیماه امسال در سفر به شهرستان فاروج، برای حذف بخاری های نفتی از 1200 کلاس درس این استان، ضرب الاجلی یکماهه تعیین کرده بود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در جشن حذف بخاری های نفتی گفت: نهضت حذف بخاری های نفتی مدارس با دستور موکد استاندار جامه عمل پوشید و سایه حوادث ناگوار احتمالی از سر دانش آموزان استان برداشته شد.
عباس سعیدی افزود: این نهضت در کمتر از یک ماه به انجام رسید و 20 هزار دانش آموز در مناطق مختلف و عمدتا محروم استان از این خدمت بهره مند شدند.
یکی از علمای اهل سنت شهرستان راز و جرگلان نیز همزمانی برچیدن بخاری های خطرساز نفتی از مدارس با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را امری مبارک و فرخنده دانست. آخوند گلدی کمالی گفت: تاکید استاندار برای گازرسانی و برق رسانی به روستاها و حذف بخاری های نفتی از باقیمانده مدارس منطقه، زمینه ساز رشد و توسعه این شهرستان خواهد بود.
فرماندار راز و جرگلان نیز در این آیین گفت: با حذف بخاری های نفتی مدارس، رویدادهای غم انگیزی مانند شین آباد در این شهرستان روی نخواهد داد.
محمد زارعی افزود: تاکنون گرمایش 40 درصد مدارس شهرستان راز و جرگلان با بخاری های نفتی تاکین می شد، که با اجرای این طرح، دانش آموزان از تجهیزات استاندارد و ایمن گرمایشی برخوردار شدند.
وی افزود: همه روستاهای این شهرستان تا خرداد 98 گازرسانی شده و برق رسانی به روستاهای فاقد برق نیز تا پایان دهه فجر انجام می شود.
به گزارش ایرنا طرح حذف بخاری های نفتی از مدارس خراسان شمالی با خرید و نصب یکهزار و 378 بخاری هوشمند هرمتیک، عملیاتی شد.
خرید و نصب بخاری های هرمتیک در مدارس خراسان شمالی 80 میلیارد ریال هزینه دربرداشته که نیمی از آن توسط استانداری و نیمی از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین شده است.
شهرستان مرزی راز و جرگلان 70 هزار نفر جمعیت دارد که مرکز آن شهر راز در 100 کیلومتری شمال بجنورد واقع است.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.