به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی خادمی، چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، اظهار داشت: این انقلاب بر پایه اراده خدا و خواست مردم شکل گرفت و در چهل سالگی انقلاب بازهم شاهد اراده و خواست مردم هستیم و حضور مردم از مولفه های قدرت انقلاب است.
وی با بیان این که در 40 سالگی انقلاب باید به دستاوردهای ارزشی، معنوی، اخلاقی و انسانی انقلاب بپردازیم، افزود: انقلاب اسلامی زمانی شکل گرفت که نظام سلطه گر حاکم به عالم، دین را به انزوا برده بود و دین به عنوان افیون جامعه معرفی می شد.
وی افزود: اکنون انقلاب ما در حالی به اوج پختگی خود رسیده که تفکر سوسیالیسم از بین رفته و لیبرالیسم هم نفس های آخرش را می کشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه تربیت دینی مردم گفت: اعزام مبلغان در ماه رمضان و محرم به مناطق شهری و روستایی، اقامه نماز، آموزش و تفسیر قرآن، احکام، اخلاق و حضور طلاب در محله های هدف آسیب های اجتماعی و برقراری ارتباط با مردم، با هدف کاهش آسیب های اجتماعی از اقدامات این اداره است.
خادمی افزود: 170 خانه عالم در استان داریم که فقط در 10 خانه از این تعداد عالم حضور ندارد و هم چنین ساماندهی مجموعه‌های قرآنی و هیات های مذهبی و تربیت حافظان قرآن، مربیان قرآنی از اموری است که این سازمان در راستای ماموریت خود انجام داده است.
وی به اقدامات فرهنگی انجام شده در حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت: 13 پایگاه اجتماعی این اداره در حاشیه شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان ایجاد شده که از 2 ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده و در حال ارائه خدمات هستند.
وی اظهار داشت: اکنون در همه شهرستان ها به جز بجنورد، مجتمع فرهنگی آموزشی داریم که به همه اقشار مردم خدمات می دهد.
وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات تأسیس یک مدرسه‌ علوم و معارف دیگر در استان افزود: با راه اندازی این مدرسه، تعداد مدارس علوم و معارف صدرا در استان به 5 باب و تعداد دانش آموزان این مدارس هم به 500 نفر خواهد رسید.
خادمی افزود: تشکیل و تقویت انجمن خیران قرآنی در استان برای نخستین بار، تقویت خانه ‌های قرآن در روستاها و مؤسسات قرآنی در شهرهای خراسان شمالی و ساماندهی هیآت مذهبی، اقداماتی در راستای مجموعه فرهنگی دینی است که در حال انجام است.
وی از ثبت 1400 هیات مذهبی در استان خبر داد و گفت: 1200 مداح استان نیز در سامانه طوبی با مشخصات دقیق ثبت‌نام و ساماندهی شده‌اند.
خادمی گفت: اکنون 156 خانه قرآن در مناطق روستایی و 37 موسسه قرآنی در شهرستان ‌های استان، خدمات قرآنی و فرهنگی به مردم و علاقه مندان ارائه می دهند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.