به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در جشن حذف بخاری های نفتی از مدارس این استان در روستای غلامان شهرستان راز و جرگلان گفت: جشن امروز که به لطف خدا در سراسر استان شاهد آن هستیم، حاصل یک تشخیص درست اولویت و یک همراهی و انسجام درونی است.
وی این حرکت را نشانه ای از توان مدیریتی استان دانست و اظهار داشت: امروز هم وظیفه خود را انجام دادیم و هم خرسندی فرزندان دانش آموز خود را می بینیم و شکرانه توانمندی ما مسئولان، حل مشکلات مردم است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: با توجه به محدودیت منابع، مهم این بود که با تشخیص درست اولویت، این منابع را برای تامین ایمنی دانش آموزان و حل دغدغه والدین هزینه کرده و یا در مسیر دیگری مورد استفاده قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: وعده برچیده شدن یک ماهه بخاری های نفتی خطرکردن نبود، چون به صفر تا صد کار اشراف داشته و آن را کاملا شدنی می دانستیم.
شجاعی افزود: با وجود بعضی درخواست ها برای تمدید این مهلت با توجیه شرایط آب و هوایی و... به همگان گوشزد کردم که موعد تعیین شده، دهم بهمن، تغییر نکرده و حتی یازدهم بهمن نخواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه باید کارها را در زمان خود به سرانجام رساند، گفت: می دانستم که برخی، احتمالا از سر دغدغه مندی، برای تحقق این خواست روزشمار درست کرده اند، ولی به هر حال می دانستم با انسجام و هم افزایی، این کار شدنی است.
جشن برچیدن بخاری های نفتی از مدارس خراسان شمالی، روز چهارشنبه با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی، در شهرستان محروم و مرزی راز و جرگلان برگزار شد.
استاندار خراسان شمالی، 13 دیماه امسال در سفر به فاروج، برای حذف بخاری های نفتی از مدارس این استان، ضرب الاجلی یک ماهه تعیین کرده بود که این طرح امروز، سه روز مانده به پایان مهلت، با نصب یکهزار و 378 بخاری هوشمند هرمتیک در مدارس، محقق شد.
به گزارش ایرنا طرح حذف بخاری های نفتی از مدارس و نصب بخاری های هرمتیک در مدارس خراسان شمالی 80 میلیارد ریال هزینه دربرداشته که نیمی از آن توسط استانداری و نیم دیگر توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین شده است.
استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به برفگیر بودن مناطق مرزی این استان و مشکلات تردد مرزبانان، گفت: اعتبار لازم برای خرید کامیون برفروب را در 48 ساعت تامین کردیم که به زودی این کامیون در اختیار فرماندهی مرزبانی استان قرار می گیرد.
شجاعی زیرساخت های ورزشی استان را ضعیف خواند و گفت: این باعث شده که با وجود همه استعدادها و قابلیت ها، نامی از ورزش خراسان شمالی در کشور شنیده نشود.
وی به قابلیت های شهرسان راز و جرگلان در زمینه پرورش اسب و اسبدوانی اشاره کرد و گفت: باید پیست مناسب اسبدوانی در استان ایجاد شود تا مباحث اقتصادی و ورزشی صنعت اسب به خوبی پیش رود.
استاندار خراسان شمالی گفت: هفته آینده چند جلسه ویژه با محوریت توسعه شهرستان رازوجرگلان در استانداری برگزار خواهد شد تا زمینه ساز جهش این منطقه شود.
شجاعی افزود: برای کمک به حل مشکل ضعف زیرساخت های ارتباطی، از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سفر به استان دعوت شده که به زودی انجام خواهد شد.
استاندار خراسان شمالی در سفر یکروزه به راز و جرگلان، علاوه بر حضور در نشست شورای اداری این شهرستان مرزی، با مردم دهستان ترکمن نشین باغلق و بخش غلامان دیدار کرده و صمیمانه با آنان به گفت و گو نشست.
امروز همچنین با حضور استاندار خراسان شمالی، شرکت تعاونی تولید پوشاک رازبانان در این شهرستان به بهره برداری رسید.
این تعاونی روستایی مرزی با عضویت 370 نفر و آورده نقدی یک میلیارد ریالی و دریافت 9 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید، در مرحله نخست برای 50 نفر شغل ایجاد کرده است.
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.