یوسف یعقوبی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در خراسان شمالی با توجه به شناختی که کارکنان امور مالیاتی از مودیان دارند و نبود شرکت های بزرگ میزان فرار مالیاتی در حداقل ممکن است.
وی گفت: فرار مالیاتی بیشتر در بخش های بازرگانی بالا است و گاهی در برخی اصناف نیز وجود دارد ولی با رصد تراکنش بانکی اصناف تراکنش هایی که از آستانه خاصی بالاتر است بررسی و اگر مشمول مالیات متمم شوند مالیات واقعی برای آنها تشخیص داده می شود.
وی در خصوص مالیات پزشکان نیز اظهار داشت: فرار مالیاتی برای پزشکانی است که با بیمه ها کار نمی کنند و یا دستگاه کارتخوان ندارند.
وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر پزشکان در استان ما طرف قرارداد بیمه ها بوده و متصل به دستگاه کارتخوان هستند بخشی در بیمه ها وجود دارد که باعث می شود امکان فرار مالیاتی وجود نداشته باشد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی به تصویب لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: این لایحه هم اینک به شورای نگهبان ارسال شده که در صورت تصویب در جلوگیری از فرار مالیاتی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: همچنین تصویب این لایحه در شفاف سازی مالیات مودیان و افرادی که از معافیت های خاص برخوردار هستند نیز نقش به سزایی دارد.
یعقوبی نژاد همچنین اظهار داشت: در کنار این لایحه طرح جامع مالیاتی نیز باعث جلوگیری از فرار مالیاتی می شود.
وی گفت: در این میان به جهت جلوگیری از این مساله سامانه بدهکاران مالیاتی به اداره ثبت شرکت ها و گمرک متصل بوده تا از ارائه هر گونه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای بدهی اجرایی شده جلوگیری شود.
یعقوبی نژاد اظهار داشت: در گذشته به راحتی امکان تغییر اعضای هیات مدیره توسط کسانی که بدهی مالیاتی داشتند فراهم بود ولی در حال حاضر هیچ تغییری قبل از تعیین تکلیف بدهی قابل انجام نیست.
به گفته وی سهمیه استان در حوزه مالیات در 10 ماهه امسال 2 هزار و 300 میلیارد ریال است که از این میزان 90 درصد درآمدهای پیش بینی شده در قسمت مالیات سال جاری محقق شد.
در این مدت 2 هزار و 100 میلیارد ریال مالیات از بخش های مختلف در استان وصول شد که یک هزار و 260 میلیارد ریال مربوط به مالیات مستقیم و عملکرد و 840 میلیارد ریال مربوط به مالیات غیرمستقیم و ارزش افزوده است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.