بهزاد بهلولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سطح آب های زیرزمینی این شهرستان به علت برداشت بی رویه و خشکسالی، سالانه حدود یک متر کاهش پیدا می کند.
وی میزان افت سطح آب در شیروان را بالاتر از میانگین استانی آن دانست و گفت: امسال سطح آب های زیرزمینی شیروان 130 سانتیمتر افت داشته است.
بهلولی، عمق برداشت آب از منابع زیرزمینی شیروان را 60 تا 100 متر عنوان و بیان کرد: افت سطح آب، کاهش آبدهی چشمه ها و قنوات، چاه ها، نشست زمین و دیگر تبعات را درپی دارد.
مدیر امور منابع آب شیروان در عین حال با بیان اینکه میزان املاح موجود در آب برای بخش کشاورزی مشکلی ایجاد نکرده است، گفت: به دلیل املاح زیاد در محدوده شیروان- بجنورد آب ها شور و بی کیفیت شده ولی مشکل چندانی ایجاد نکرده است.
بهلولی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از افت آب های زیرزمینی، بستن چاه های غیرمجاز و پخش سیلاب با هدف تغذیه مصنوعی سفره ها را از جمله این اقدامات برشمرد.
وی بدون اشاره به میزان آب تولیدی در شهرستان شیروان گفت: 81 درصد از آب شیروان در بخش کشاورزی، 5.4 درصد در حوزه صنعت و 13.6 درصد در بخش آشامیدنی مصرف می شود.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.