سیدمحسن موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اجرای این طرح را در شکوفایی اقتصاد شهری موثر خواند و افزود: از بن بست درآمدن مسیر مزبور، یقینا پیشرفت و آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته جنوب شرق بجنورد را رقم خواهد زد.
وی با اشاره به وضعیت این طرح گفت: برای آزادسازی این مسیر نیاز چندانی به تملک املاک و اراضی و تبعا هزینه بری زیاد ندارد و باید هرچه زودتر نسبت به اجرای آن اقدام کرد.
وی با اشاره به نقش حمایتی و تسهیل گر شورای شهر در این طرح، افزود: گشایش هر مسیر شهری بر شکوفایی اقتصاد شهر تاثیر می گذارد و این امر باید در اولویت کاری مجموعه شهرداری باشد.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی بجنورد، جهت توسعه شهر بجنورد را به سمت جنوب شرق ذکر و اظهار کرد: در واقع اگر این بازگشایی صورت گیرد مناطق کم برخوردار جنوب شهر، در مسیر توسعه قرار خواهند گرفت.

* ساماندهی مسیر دانشگاه اولویت دارد
عضو شورای شهر بجنورد گفت: خراسان شمالی، در مقایسه با استانهای همزاد و همتراز، عقب ماندگی زیادی در بحث آموزش عالی دارد و جبران این وضعیت، نیازمند عزم همگانی مدیران مجموعه های استانی است.
وی سامان دادن مسیر دانشگاه بجنورد، به عنوان دانشگاه جامع استان را از اولویت های این بخش دانست که می تواند در رونق و توسعه آموزش عالی موثر باشد.
موسوی افزود: باز کردن انتهای خیابان قیام بجنورد، علاوه بر حل مشکلات دانشگاه بجنورد و چند مرکز آموزش عالی همجوار، می تواند بخشی از ترافیک سنگین و حادثه آفرین محور اسفراین در ورودی جنوبی بجنورد را کاهش دهد.

* حل مشکل نیازمند تصمیم مدیریت عالی استان است
این عضو شورای شهر با اشاره به استقرار دانشگاه در خارج از محدوده شهری و محدودیت شهرداری برای ارائه خدمات به این مجموعه، گفت: این مساله باید در کمیسیون ها و کمیته فنی راه و شهرسازی، که با محوریت استاندار تشکیل می شود، مطرح در خصوص آن تصمیم گیری شود.
موسوی افزود: باید تفاهم نامه سه جانبه ای بین دانشگاه، شهرداری و راه و شهرسازی با محوریت استانداری بسته و حتی از محل منابع استانی، اعتباری برای آن منظور شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه می تواند در قالب برنامه های علمی و پژوهشی به شهرداری و دیگر دستگاه ها خدمات بدهد، گفت: دستگاه ها نیز می توانند در قبال دریافت خدمات علمی و پژوهشی، خدمات مورد نیاز دانشگاه را ارائه بدهند.

* تردد دانشجویان ایمن نیست
وی بر لزوم امنیت بخشی تردد دانشجویان دانشگاه بجنورد تاکید کرد و گفت: باید در مسیر بجنورد - اسفراین، مقابل دوراهی دانشگاه، تقاطعی غیرهمسطح ایجاد شود تا رفت و آمدها امنیت داشته و مسیر نیز کوتاه تر شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون رفت و آمد دانشجویان ناایمن است گفت: خانواده ها و دانشجویان هر روز از این موضوع گلایه مند هستند که مسئولان باید پاسخگو باشند.
موسوی اظهار داشت: دانشگاه ها باید در جهات مختلف راه دسترسی داشته باشند که این از نظر پدافند غیرعامل نیز دارای اهمیت است و در شرایط بحران و خطر به کار می آید.
به گزارش ایرنا مشکلات مربوط به سرویس رفت و آمد دانشجویان، اکنون به اصلی ترین دغدغه دانشگاه بجنورد، به عنوان دانشگاه جامع استان خراسان شمالی تبدیل شده است.
وضعیت نامناسب و پرمخاطره جاده ارتباطی، کمبود ناوگان و فرسودگی اتوبوس های مورد استفاده برای جا به جایی دانشجویان، از نگرانی های اصلی مدیران این دانشگاه است.
دانشگاه بجنورد در مهر سال 1394 راه اندازی شد و هم اکنون افزون بر چهار هزار دانشجو در 47 رشته تحصیلی کارشناسی ارشد و کارشناسی آن زیر نظر 170 عضو هیات علمی تحصیل می کنند.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.