به گزارش ایرنا، مجید بیجندی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلوب بودن وضعیت بارش ها در استان از اول مهر تا 30 دی ماه امسال، گفت: در این مدت حدود 186 درصد افزایش بارندگی داشتیم که این میزان در بازه زمانی بلندمدت افزایش 50 درصدی داشته است.
وی با اشاره به قرار گرفتن وضعیت بارش ها در اکثر نقاط استان در شرایط نرمال، افزود: از ابتدای سال جاری نیز میزان دریافت بارش ها در کل استان 100 درصد رشد داشته ولی در مقایسه بلند مدت در برخی نقاط میزان بارش ها کمتر بوده است.
بیجندی اظهار داشت: در حوزه دمایی نیز از مهر تا پایان دی ماه امسال میانگین دمایی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته اما آمار بلندمدت نشان دهنده افزایش نیم درصدی دما است که نشان از تغییر اقلیم و گرمایش دارد که مطلوب نیست.
وی افزود: با این وجود در مجموع سال جاری روند افزایش یک درجه ای دما را نسبت به آمار بلند مدت داشته ایم که نگرانی ویژه ای ایجاد می کند.
مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: در حوزه خشکسالی نیز در دوره یک ساله 92.6 درصد استان درگیر خشکسالی در طبقات مختلف است.
وی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته کاهش بارش ها را تا پایان اسفندماه خواهیم داشت که بیشترین کاهش دریافت بارش در این ماه خواهد بود.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.