هادی عسگری روز چهارشنبه در نشست کارگروه های تخصصی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان با اشاره به پیشرفت های گسترده در حوزه اقتصاد بعد از انقلاب، افزود: تقریبا تمام صنایع استان بعد از انقلاب شکل گرفته است.
وی با اشاره به نبود شهرک صنعتی قبل از انقلاب، اظهار داشت: هم اینک این استان دارای 9 شهرک صنعتی و 6 ناحیه صنعتی است.
عسگری به ثبت 162 اثر میراث فرهنگی بعد از تشکیل استان اشاره کرد و گفت: توسعه بسیاری نیز در حوزه زیرساخت های تجاری از قبیل راه اندازی گمرک داشته ایم و بزودی نیز گمرک تخصصی در حوزه زعفران ایجاد می شود.
وی یادآور شد: این در حالی است که تا قبل از انقلاب هیچ نقطه استان گازدار نبود ولی اکنون 100 درصد نقاط شهری و 97 درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
رئیس کارگروه بانوان و خانواده ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان نیز تجلیل از 15 تن از مادران شایسته استان که عمده آنها را زنان روستایی تشکیل می دهند از جمله برنامه های این ایام برشمرد و گفت: این تعداد از مادران از بین 180 نفر توسط بنیاد ملی مادر برگزیده شده اند.
ملیحه یغمایی برگزاری همایش فاطمیون، رهروان یاس نبوی و افتتاح کارگاه های اشتغال بانوان را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.
وی افزود: در مجموع 500 برنامه در بخش بانوان برنامه ریزی شده که افزون بر 100 برنامه به صورت شاخص است که در تمامی نقاط شهری و روستایی اجرا می شود.
جانشین کارگروه روستایی و محرومیت زدایی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان نیز با اشاره به برگزاری 40 برنامه در سطح 40 روستا، گفت: از این تعداد به 27 روستا در قالب کاروان انقلاب سرکشی شده است.
حسین یوسفی حضور چهره به چهره در روستاهای محروم و حاشیه شهرها برای ایجاد دلگرمی و کاهش فشار روانی مشکلات اقتصادی و بازدید از ایتام، غربالگری معلولان و شناسایی نیازمندان واقعی را از دیگر برنامه ها دانست.
جانشین کارگروه ورزش و جوانان ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان نیز از اجرای 317 برنامه مختلف ورزشی و فرهنگی و اجتماعی همزمان با این ایام خبر داد و گفت: بخشی از این برنامه ها قبل از ایام دهه فجر اجرا شده و بخشی دیگر همزمان با این ایام اجرا می شود.
محمد بروحی افزود: برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در شهرستان های مختلف استان، افتتاح سالن تخصصی ژیمناستیک در بجنورد، شیروان و اسفراین و برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در روستاهای استان نیز برنامه ریزی شده است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.