به گزارش ایرنا ولی الله حیاتی سه شنبه شب در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر این استان، خواهان ارائه برش استانی از طرح مبارزه همه جانبه با مواد مخدر شد و افزود: این طرح باید با دقت مطالعه، چکش کاری و بومی سازی شود تا بتوان بعد از جمع بندی، از ستاد مرکزی در این خصوص مصوبه گرفت.
وی با اشاره به وضعیت نابسامان مرکز نگهداری از معتادان استان، تاکید کرد: نباید کرامت انسانی زیر سئوال برود و لازم است راهکاری فوری برای بهینه سازی اردوگاه کنونی ترک اعتیاد اتخاذ شود.
حیاتی افزود: باید در نشستی با حضور مدیرکل امور اجتماعی و شوراها، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرماندار این مساله بررسی و جمع بندی آن به استاندار ارائه شود تا پس از مطرح کردن با وزیر کشور، زمینه انجام اقدامی ماندگار در این خصوص فراهم شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: متاسفانه بر فعالیت سازمان های مردم نهاد مرتبط با اعتیاد و اعتباری که به آنها تزریق می شود، نظارت کافی نداریم.
حیاتی افزود: ضروری است هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد، فعال شده و اقدامات سمن های این حوزه را رصد کند تا فعالیت آنها نتیجه عکس ندهد.

* تدوین طرح عملیاتی مبارزه با مواد مخدر
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: با تاکید استاندار و تعیین مهلت 10 روزه استاندار برای تدوین طرحی عملیاتی، طرح استانی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر تدوین شد.
احمد ریواده افزود: 255 عملیات اجرایی در قالب طرح های بلند و کوتاه مدت مدون شده و نخستین برنامه ایجاد اردوگاه کار توسط سپاه جوادالائمه است تا بتوان معتادان متجاهر را در آن نگهداری کرد.
وی افزود: طرح دیگری که پیگیری می شود جداسازی و درمان کودکان و معتادان زیر 17 سال است که در این رابطه شیوه نامه ای تهیه شده که این افراد توسط دانشگاه علوم ‌پزشکی و زیر نظر پزشکان متخصص درمان شوند.

* معتادان چندروزه جمع آوری می شوند
فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز با بیان این که جمع آوری معتادان در چند روز انجام پذیر است، گفت: چیزی که مهم است نگهداری این افراد است و این در حالی است که این افراد امروز جمع آوری شده و چون جایی برای نگهداری آن ها فراهم نشده، فردا آزاد می شوند.
سردار علیرضا مظاهری افزود: تا زمانی که امکانات لازم برای نگهداری این افراد تامین نشود، دستگیری این افراد بی نتیجه است و این جلسات نیز خروجی مناسبی نخواهد داشت.
وی با انتقاد از تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز این بخش، افزود: قرار بود 500 میلیون ریال اعتبار در این خصوص به ناجا داده شود اما 4 استاندار تغییر کرد و اعتباری را که خود آنها مصوب کرده بودند هنوز به دست ما نرسیده است.

* رشد 88 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی در استان
سردار مظاهری از رشد کشفیات مواد مخدر در مقایسه با سال قبل خبر داد و اظهار داشت:
امسال میزان کشفیات مواد مخدر صنعتی در استان ۸۸ درصد و مواد مخدر سنتی 10 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد یافته است.
وی افزود: این در حالی است که شمار دستگیر شدگان ما در مقایسه با سال قبل، به علت نبود ظرفیت مناسب برای نگهداری، کاهش 11 درصدی داشته است.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.