به گزارش ایرنا، حسن پارسی پور، دوشنبه شب در نشست دوشنبه های توسعه این استان در بجنورد، گفت: البته اسناد مختلفی در بخش های مختلف داشتیم که با بهره گیری از آنها سند توسعه استان تدوین شد اما این ادعا که سند توسعه استان پیش از این تدوین شده بود، درست نیست.
وی تاکید کرد: برای تدوین سند توسعه استان یک ریال هزینه نشده و نخواهد شد و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی این سند را تهیه و تدوین کردند.
وی افزود: سند توسعه قبل از نهایی شدن به نقد گذاشته شد تا نواقص آن، با توجه به نظرات کارشناسان بخش های مختلف، رفع و اصلاح شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به تهیه سند توسعه در 2 برش استانی و شهرستانی، گفت: این سند کمی است و قرار شده در نشستی با حضور نماینده عالی دولت در استان، چهارچوب آن بررسی شود.
پارسی پور در ادامه مصداق توسعه را ارتقای کیفیت زندگی جوامع محلی یاد کرد و افزود: سند توسعه استان محوری برای هم سویی و هم افزایی است و باید به گونه ای تهیه شود که انعطاف لازم برای تغییر، با توجه به آنچه که در جامعه رخ می دهد، را داشته باشد.
وی افزود: با بررسی کارشناسی محورهای توسعه می توان دریافت که تمرکز بر یک یا چند محور برای توسعه، کارایی لازم را ندارد و محورهای توسعه در سند تدوینی نیز ترکیبی و با نگاه به همه جوانب توسعه است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: این سند در حکم نقطه آغاز چشم انداز مطلوب و بلندمدت استان است.
پارسی پور افزود: برای هر شهرستان، برنامه های عملیاتی و پروژه های کلیدی و اولویت دار مد نظر قرار گرفته و سعی شده ذیل محورهای پیشران، پروژه های محرک توسعه گنجانده شود تا اگر در جایی زیرساختی را هم بخواهیم بیاوریم بخش خصوصی بداند دولت در مورد زیرساخت لازم، برنامه دارد.
وی با بیان اینکه در جامعه، احساس بی عدالتی شکل گرفته است، گفت: احساس بی عدالتی از خود بی عدالتی بدتر است زیرا اگر حتی بی عدالتی هم نباشد برخی گمان می کنند ظلمی شده است و باید به هر طریقی عدالت اجتماعی را پیدا کنند.
پارسی پور تاکید کرد: بر همین اساس در توزیع اعتبارات استانی روندی را دنبال می کنیم که نبود تعادل منطقه ای تشدید نشود.
نشست های «دوشنبه های توسعه خراسان شمالی» با هدف شناخت موانع و چالش های توسعه و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع این موانع، هر هفته با حضور کارشناسان، دلسوزان و مدیران استانی در مجتمع امید بجنورد برگزار می شود.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.