به گزارش ایرنا دکتر فریمان ابراهیم زاده روز دوشنبه در نخستین نشست خبری کارگروه های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با بیان اینکه مرگ و میر شیرخواران، از شاخص های مهم وضعیت سلامت در دنیا است، افزود: این شاخص در استان ما در ابتدای انقلاب 120 در هزار نفر بود که اکنون به 15 در هزار نفر رسیده است.
وی افزود: مصمم هستیم این رقم را مانند کشورهای پیشرفته به زیر 10 در هزار نفر برسانیم.
وی افزود: آمار مرگ و میر مادران نیز در منطقه ای که اکنون استان خراسان شمالی نامیده می شود، 130 در 100 هزار نفر بود که اکنون این شاخص به 17 در 100 هزار نفر رسیده است.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به شاخص مرگ و میر نوزادان زیر 28 روزه اشاره کرد و افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی از هر هزار نوزاد 140 نوزاد زنده نمی مانند که اکنون این رقم به 9 در هزار رسیده است.
ابراهیم زاده، امید به زندگی را از مهمترین شاخص های حوزه سلامت خواند و گفت: امید به زندگی در کشور و استان ما تا پیش از انقلاب اسلامی 57 سال بود که اکنون به لطف خدمات انقلاب به 75 سال رسیده است.
وی به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی و ارائه خدمات درمانی به ساکنان روستاهای محروم استان، افتتاح غذاخوری دانشجویی با ظرفیت 500 نفر، برپایی چادر سلامت در میدان شهید بجنورد، غربالگری قند خون و آغاز عملیات اجرایی انبار دارویی بحران استان از جمله این برنامه ها خواهد بود.

* برپایی 40 برنامه محوری در چهلمین سالگرد انقلاب
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 40 برنامه محوری در استان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد ایزانلو گفت: برنامه های این سازمان در 2بخش است که 40 عنوان آنها ویژه و در هر یک از شهرستانها نیز این عنوان برنامه ها برگزار می شود.
وی، جشن انقلاب را بزرگداشت ارزش ها و اصول و آرمان های انقلاب خواند و افزود: نشست مجمع عمومی استادان، گفتمان های دینی و نیز با محوریت انقلاب و دستاوردهای آن در دستور کار کارگروه تخصصی چهلمین سالگرد انقلاب قرار دارد.
وی افزود: اعزام طلاب غیر ایرانی به مناطق مختلف، برای تبیین دستاوردهای انقلاب در دهه فجر در دستور کار است و تجربه نشان داده بازخورد این حرکت در تبیین دستاوردهای انقلاب مثبت است.

* پخش مستند دستاوردهای انقلاب در حوزه علمیه
مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی هم با اشاره به عناوین برنامه های حوزه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: علاوه بر سلسله نشست های مختلف، نشست تبیینی دستاوردهای انقلاب نیز در فضای مجازی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام حسین مهرپویان از پخش مستند دستاوردهای انقلاب در حوزه های علمیه استان خبر داد و گفت: این مستند با همکاری صدا و سیما از تمام حوزه های استان و از دل حوزه ها تهیه شده است.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.