جواد نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهم ترین چیزی که در مدیریت بحران مورد نیاز است، داشتن یک ساختمان مدیریت بحران است اما استان ما هنوز از آن بی بهره است.
به گزارش ایرنا، ساختمان مدیریت بحران، مکانی برای حضور مسئولان برای مدیریت بحران است که این سازه به گونه ای طراحی می شود که در برابر زمین لرزه هایی با شدت بالا مقاوم خواهد بود.
نظری، پیگیری برای جذب اعتبار جبران خسارت های حوادث غیرمترقبه را از دیگر دغدغه ها عنوان کرد و افزود: اعتبارات مربوط به خسارت های سیل مهرماه امسال، با وجود اینکه در هیت وزیران مصوب شده، هنوز ابلاغ نشده است.
وی تصریح کرد: 15 میلیارد ریال اعتبار برای جبران سیلاب در هیات وزیران مصوب شد البته تامین 80 میلیارد ریال برای جبران خسارت وارد شده به تاسیسات زیربنایی مورد درخواست ما است که البته هنوز مطرح نشده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: 300 میلیارد ریال برای علاج بخشی سد بیدواز در شهرستان اسفراین و 200 میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه های مرزی و اجرای طرح های آبخیزداری درخواست شده است.
وقوع حوادث طبیعی در 9 ماهه امسال پنج هزار و 100 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی و بخش باغی و کشاورزی خراسان شمالی خسارت زده است.
بر اساس این گزارش استان 863 هزار نفری خراسان شمالی از استان های حادثه خیز کشور است و جاری شدن سیلاب، وقوع زمین لرزه و سوانح جاده ای از مهمترین حوادث آن به شمار می رود.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.