ابراهیم کاظم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رعد و برق و وزش شدید باد به سایت های مخابراتی این مناطق آسیب رسانده بود که این اختلال با اعزام و تلاش نیروهای مخابراتی برطرف شد.
وی گفت: بارش سنگین برف و بسته بودن راه ها، کار وصل مجدد ارتباط مخابراتی بخش های مزبور را دچار مشکل کرده بود.
معاون اداره برق شیروان نیز با اشاره به قطع برق چهار روستای بخش قوشخانه به دلیل بارندگی و شرایط نامناسب جوی چند روز گذشته، گفت: برق این روستاها شامل خیرآباد، سرداب، سرانی و کلاته زمان، عصر دیروز مجددا وصل شد.
قربان مرادی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به محض قطع برق، گروهی از نیروهای این شرکت برای رفع مشکل به منطقه اعزام شدند ولی بسته بودن راه موجب کندی عملیات شود.


وی به قطع برق پاسگاه های مرزی در منطقه گلیل شیروان اشاره کرد و افزود: هم اکنون یک گروه کوهنوردی از استان به این منطقه اعزام شده اند و مشغول عملیات می باشند ولی تاکنون عملیات بی نتیجه بوده و برق پاسگاه های مرزی این منطقه همچنان قطع است.
بخشدار سرحد شیروان گفت: با گذشت 5 روز از کولاک برف در منطقه گلیل شیروان راه های پاسگاه های مرزی مسدود می باشد ولی تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد.
علی قویدل اظهار داشت: با توجه به مسدود بودن راه های مرزی، مرزبانان منطقه به لحاظ آذوقه مشکلی ندارند و در این خصوص آذوقه آنان از قبل تهیه شده است ولی در صورت بیمار شدن یکی از آنان به خاطر بسته بودن راه کاری نمی توانیم انجام دهیم.
وی گفت: با توجه به حساس بودن منطقه ماشین آلات و دستگاه ها از استان در منطقه مشغول بازگشایی عملیات هستند.
بارش برف در 2 هفته اخیر در منطقه مرزی گلیل شیروان، که بعضا ارتفاع آن به یک متر هم رسیده بود، چند نوبت به قطع ارتباط سه پاسگاه مرزی این منطقه شده است.
در منطقه حفاظت شده و گردشگری گلیل شهرستان شیروان سه پاسگاه مرزی فعال هستند.
بخش سرحد شیروان با گستره هزار و 44 کیلومتر مربع، 33 روستا و آبادی و 26 دهیاری دارد که 2 هزار و 692 خانوار مشتمل بر 11 هزار و 500 نفر در آن سکونت دارند.
7186/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.