امان الله حق شناس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه صدور مجوز برای ساخت و ساز عشایر در سایت اسکان عشایری میاندشت تا سال 96 بین سه تا چهار میلیون ریال بود که این میزان از سال گذشته با رشد 10 برابری به 30 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی افزود: تاکنون 93 خانواده از هفت منطقه عشایری اسفراین متقاضی اسکان در این سایت هستند که 60 قطعه تحویل شده اما، به علت افزایش هزینه های صدور مجوز برای ساخت آن اقدام نکردند.
حق شناس با بیان اینکه شرط دریافت تسهیلات ساخت در سایت اسکان عشایر، دریافت مجوز است گفت: صدور مجوز پیش از این از سوی فرمانداری، بخشداری و بنیاد مسکن انجام می شد اما از سال گذشته به بخش خصوصی و نظام مهندسی واگذار شده است.
رئیس اداره امور عشایر اسفراین گفت: با وجود ییگیری های فراوان این مشکل عشایر شهرستان همچنان پابر جاست.
حق شناس افزود: کار احداث سایت اسکان عشایری میاندشت اسفراین از سال 86 در 329 قطعه 750 متر مربعی آغاز شده و تاکنون 15 میلیارد و 930 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.
وی گفت: در سایت اسکان عشایر هم اکنون زیرساخت هایی همچون قطعه بندی، خیابان کشی، احداث میدان و سنگ فرش پیاده رو و شبکه آبرسانی ایجاد شده و سایر امکانات زیرساختی آن بتدریج با اسکان عشایر ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان اسفراین 14هزار و 122نفر در قالب 2 هزار و 543 خانوار عشایر کوچ رو دارد.
گستره سایت منطقه میاندشت اسفراین ۲۰ هکتار است.
شهرستان اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
7189/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.