علی علیمردانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عقب ماندگی 8 درصدی در شاخص راه روستایی استان اظهار داشت: میزان بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب 44 درصد است که این رقم در کشور 52 درصد گزارش شده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات راه روستایی خیلی ناچیز و کم است گفت: مشکل مهم در اجرای پروژه های راهسازی، کمبود اعتبار است و البته میزان تخصیص ها هم بسیار اندک است.
وی گفت: امسال، 160 میلیارد ریال اعتبار مربوط به سال 96 که توسط سایر دستگاه های اجرایی استان جذب نشده بود به راه های روستایی استان اختصاص یافت و امسال در مجموع راه های روستایی استان 406 میلیارد ریال اعتبار دارد.

* پیمانکاران راه های خراسان شمالی 300 میلیارد ریال مطالبه دارند
علیمردانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه پیمانکاران پروژه های راهسازی این استان، 300 میلیارد ریال مطالبه دارند اظهار داشت: بیشتر این مطالبات مربوط به سال های 96 و 97 است.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ارز، سبب افزایش هزینه اجرای کارها شده است و این امر یکی از مشکلات در طرح های عمرانی است.
وی افزود: افزایش قیمت ها و نوسان آن سبب شده تا استقبال پیمانکاران از طرح ها کم شود و یا اینکه قیمت های بالاتری پیشنهاد دهند.
علیمردانی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ها، سبب افزایش چشمگیر قیمت قیر شده است.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره جذب قیر رایگان گفت: استان توانست سهم خود از قیر رایگان را جذب کند و امسال پنج هزار تن قیر رایگان برای اجرای پروژه ها استفاده شده است.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 کشورهای استان قرار گرفته است.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.