به گزارش ایرنا صمد ایزانلو روز یکشنبه در نشست مناسب سازی تردد معلولان با بیان اینکه این موضوع در نقاط پرتردد شهر صورت گیرد، اظهار داشت: راه اندازی این مینی بوس20 نفره در راستای توجه به این قشر از جامعه است.
وی با اشاره به فراهم ساختن امکانات رفاهی و دسترسی آسان برای معلولان شهرستان افزود: این قشر تاکنون موفقیت های زیادی در رشته های مختلف ورزشی، هنری و اقتصادی داشته اند.
معاون عمرانی و امور برنامه ریزی فرماندار شیروان با تاکید بر انجام طراحی مبلمان شهری ویژه برای این قشر گفت: با توجه به تصادفات جاده ای در سال های اخیر، تعداد معلولان شهرستان رو به افزایش بوده است که باید پیاده روها و معابر شهری دارای رمپ و استانداردهای لازم را داشته باشند.
ایزانلو افزود: شهرداری باید از صدور پروانه کار برای ساختمان ها و اداره های در حال ساخت که استانداردهای لازم و ویژه برای این قشر را ندارند، پرهیز کند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: جامعه هدف ما برای رسیدن به امکانات اولیه رفاهی در این استان 20 هزار معلول است که بیشترین آنان معلولان جسمی و حرکتی و ذهنی هستند.
گل احیا هاشمی اظهار داشت: مناسب سازی ویژه معلولان برای تردد در استان کمتر بوده و نیاز است در این زمینه اقدام اساسی انجام گیرد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: باید جامعه هدف معلولان توانمند شود.
هم اکنون شهرستان شیروان 3 هزار و 600 معلول و هزار و 600 جانباز دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.