به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی، روز شنبه در نشست با اصولگرایان خراسان شمالی اظهار داشت: گروه های مختلف جامعه باید خواسته ها و نیازهای استان را از مسئولان مطالبه کنند و این امر باعث پیشرفت منطقه خواهد شد.
وی افزود: متاسفانه استان خراسان شمالی به علت نهادینه نشدن فرهنگ مطالبه گری، صدمه دیده و از همتایان خود عقب مانده است.
وی یکی دیگر از علت های عقب ماندگی خراسان شمالی را نبود انسجام دانست و گفت: همه باید دوش به دوش هم برای ارتقای استان تلاش کنیم و عقب ماندگی هایی را که از گذشته ها تاکنون انباشته شده، جبران کنیم.

*موقعیت کار در اختیار تمامی گروه ها بوده است
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه موقعیت کار در اختیار تمامی گروه ها و احزاب قرار داشته است، گفت: در مقام اجرا، فرصت کار در عرصه های مدیریتی برای همه گروهها فراهم بوده است و البته مردم تشخیص خواهند داد که چه کسانی بهتر کار کرده اند.
شجاعی افزود: امروز دیگر شعار دادن های بدون عمل تکراری شده، اما متاسفانه عده ای در کشور هنوز به این رویه ادامه می دهند، هر کسی کاری کرده اعلام کند که تاکنون برای مردم چه خدمتی انجام داده است.

*در کشور ضعف اجرایی وجود دارد
شجاعی، ضعف کنونی کشور را در مرحله اجرا دانست و گفت: همه شایسته سالاری را مطرح می کنند اما متاسفانه تنها گروه، دسته و حزب خود را می بینند که این به درد انقلاب و نظام نمی خورد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های استان مشخص است اما به فعلیت درآوردن آن نیازمند تدبیر و استفاده از توانمندی ها است.

* جمعیت روستایی فرصتی برای توسعه استان
استاندار خراسان شمالی با اشاره به سکونت 45 درصد جمعیت استان در نواحی روستایی، گفت: متوسط سن زنان روستایی استان 35 و مردان 40 سال است که به معنای وجود نیروی انسانی کارآ و پای کار در روستاها است و می تواند به عنوان پیشران اقتصادی استان عمل کند.
شجاعی اظهار داشت: روستاییان قشر مولد استان است و باید همه تلاش کنیم تا از این ظرفیت برای افزایش سرانه درآمد مردم و بهتر شدن وضع معیشتی استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: ما حق نداریم منابع محدود را در تمام بخش ها توزیع کنیم چرا که با این روش هیچگاه اوضاع اقتصادی بهتر نخواهد شد.
وی بر لزوم نگاه توسعه ای احزاب تاکید کرد و گفت: تمامی احزاب باید توسعه یابند نه حزب خاصی، نیروها باید قوی و کارآمد شوند و در هر کجا نیاز داشته باشیم از آنان استفاده خواهیم کرد.

* باید ریاکاری را کنار بگذاریم
شجاعی با تاکید بر ضرورت دوری از ریاکاری، گفت: مردم از شنیدن حرف خسته شده اند و اینکه بدون پاییندی، تنها به دوری از تجمل گرایی تظاهر کنیم، فریبکاری است و باید یاد بگیریم که از مردم سوءاستفاده نکنیم.
وی با بیان اینکه هیچ مدیری برکنار نخواهد شد، گفت: اما همه باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که نه تنها کاری معطل نماند بلکه فعالیت ها باید مضاعف شود.

* زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات خدشه نبیند
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: نباید با جریان سازی و ایجاد جوی خاص، مردم را نسبت به مسئولان منتخب خود بدبین و مایوس کرد، بلکه باید زمینه مشارکت حداکثری آنان را در انتخابات بعدی فراهم کرد.
شجاعی اظهار داشت: مردم بدون مشکل در روز انتخابات در پای صندوق ها حضور می یابند و البته اگر مشکلی ایجاد می شود از ناحیه احزاب یا همان فعالان سیاسی است.

* نیازمند وحدت هستیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز بر تقویت وحدت و انسجام تاکید کرد و گفت: هم اکنون انقلاب نیازمند وحدت همه جانبه در همه عرصه ها است.
ولی الله حیاتی با بیان اینکه دشمنان وضعیت اقتصادی ما را نشانه گرفته اند، گفت: باید به فکر معیشت مردم باشیم و امید را در دل آنان زنده نگاه داریم.
وی با بیان اینکه هنوز زود است که فضای جامعه انتخاباتی شود، گفت: اکنون باید فضا را برای کار و تلاش بیشتر برای رفاه و رفع مشکلات مردم فراهم کنیم.
در این نشست شماری از فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب اصولگرا در شهرستان های خراسان شمالی، مسائل و دیدگاه های خود را مطرح کردند.
نبود سند توسعه استان، بیکاری، موازی کاری، سیاسی کاری، مسائل و آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد، مهاجرت از روستاها، فقر، مهاجرت جوانان استان به تهران و استان های همجوار برای کار، پرخطر بودن راه دانشگاه بجنورد از جمله مواردی بود که توسط حاضران بیان شد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.