به گزارش ایرنا، ولی الله حیاتی روز شنبه در هشتمین نشست ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت این مناسبت، اظهار داشت: بنابراین مدیران باید اهمیت برگزاری برنامه های چهل ساله را درک کنند تا جشن ها به صورت متنوع و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.
وی گفت: دشمنان تمام توان خود را به کار بسته اند تا نه تنها مردم نتوانند چهلمین سالگرد انقلاب را ببینند بلکه تمام برنامه ها را از بیخ و بن نابود کنند.
حیاتی با بیان اینکه باید جشن های چهل سالگی انقلاب به صورت مردمی اجرا شود، اظهار داشت: باید تمامی برنامه ها با شکوه هر چه تمام با رعایت جنبه مردمی برگزار شود.
وی یادآور شد: باید مدیران اهمیت برگزاری برنامه های چهل ساله را درک کنند تا جشن ها به صورت متنوع و با حضور حداکثری مردم برگزار شود زیرا که حیات و ممات ما به انقلاب بستگی دارد.

**رعایت حرمت ایام فاطمیه از واجبات است
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به همزمانی دهه فجر و ایام فاطمیه، گفت: رعایت حرمت ایام فاطمیه از واجبات است بنابراین اراده استاندار نیز بر این است که با حفظ شئونات برنامه های چهلمین سالگرد با شکوه تمام برگزار شود.
وی با تاکید بر اجرای برنامه ها در مساجد، افزود: حرکت انقلاب از مساجد شروع شده و بقای آن نیز در مساجد است و در همین راستا دشمن از مساجد می ترسد بنابراین حضور استاندار برای ملاقات چهره به چهره با مردم در مساجد با هدف بازگشت به مساجد بوده تا مساجد پایگاه و خاستگاه انقلابی خود را حفظ کنند.
حیاتی تشکیل ستاد ویژه برای 22 بهمن را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: 22 بهمن اوج حضور حماسی مردم در انقلاب بود و بنابراین باید برای حضور حداکثری مردم در این روز ستاد ویژه تشکیل شود.
وی خاطرنشان کرد: نباید تمامی برنامه ها در مرکز استان متمرکز شود بلکه باید در روستاها و دورترین نقاط و بخش ها و حاشیه شهرها نیز این جشن ها را به بهترین شکل ممکن داشته باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: برنامه های دهه فجر برای نظام بسیار بنیادی بوده و از تمامی برنامه های همیشگی مهمتر هستند بنابراین باید مدیران در بین مردم حضور یابند و مشکلات را شفاف با مردم در میان بگذارند تا از کمک مردم بهره مند شوند.
وی گفت: دشمن امروز تمام توان خود را به کار بسته و یک جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته و معیشت مردم را نشانه رفته بنابراین حضور مسئولان در بین مردم باعث اعتماد بیشتر آن ها می شود.
حیاتی خواستار اعلام اسامی دستگاه های ضعیف در حوزه مشارکت در برنامه های ستاد شد و افزود: همه موظف به مشارکت در برنامه ها هستند زیرا که مناسبتی مهمتر از این نداریم.
وی با تاکید بر پرهیز از موازی کاری دستگاه ها، خاطرنشان کرد: هر دستگاهی موظف است از محل منابع جاری در اختیار این برنامه ها را پوشش دهد و در اولویت قرار دهد تا با شکوه هر چه تمام برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست از برگزاری بیش از 150 عنوان در این ایام خبر داد و گفت: این برنامه ها افزون بر 10 هزار برنامه را شامل می شود.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری برگزاری جشن و کاروان انقلاب، جشنواره فیلم فجر، شب شعر استانی، جشنواره های قرآنی، مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی و نمایشگاه های مختلف عکس و هنرهای تجسمی را از مهم ترین عناوین برنامه ها دانست.
وی برگزاری نشست های تخصصی و 10 شب 40 مسجد در مرکز استان و 10 شب 10 مسجد در شهرستان ها را از دیگر عناوین برنامه ها برشمرد و اظهار داشت: نمایشگاه بزرگ دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی نیز همزمان با ایام دهه فجر در استان برگزار می شود.
رئیس کمیته مساجد و تشکل های مذهبی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیز با اشاره به جمعیت بالای روستایی استان بر برگزاری برنامه های این ایام در روستاها و مراکز بخش ها و دهستان ها تاکید کرد.
حجت الاسلام علی خادمی با اشاره به سکونت 200 عالم در مناطق روستایی، افزود: در این راستا برنامه های محتوایی با حضور اهالی روستاهای همجوار در مراکز بخش ها با مدیریت روحانیون برگزار می شود.
وی با تاکید بر تبیین و بازخوانی اصول و مبانی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید مواظب باشیم نارسایی ها و مشکلات اقتصادی مردم را ناامید و مایوس نکند.
مسئول کمیته ورزش و جوانان ستاد چهلمین سالگرد نیز با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی در این ایام، گفت: تلاش شده تا این برنامه ها بیشتر در سطح حاشیه شهرها برگزار شود زیرا که 99 درصد مدال آوران استان از همین مناطق هستند.
کوروش بهادری افزود: در حوزه بانوان نیز جشنواره های ورزشی زیادی برنامه ریزی شده که به تناسب انجام می شود.
این نشست با حضور مسئولان کمیته های ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و با محوریت بیان و بررسی موانع برنامه های اجرایی کارگروه های مرتبط در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.