علی اصغر رضازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر معدنکار حقوق دولتی را نپردازد، معدن را غیرفعال نگه داشته و یا به تعهدات خود عمل نکند، سلب صلاحیت می شود.
وی افزود: معادن در زمره انفال محسوب می شود و زمانی که معدنکار حقوق دولت را پرداخت نمی کند به ناچار ماده 20 اعمال می شود.
رضازاده خاطرنشان کرد: از 235 واحد معدنی دارای پروانه بهره برداری در استان 100 واحد فعالند و مابقی سلب صلاحیت شده و یا به علت مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی، غیرفعال شده اند.
رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: با افزایش قیمت ارز، هزینه های تمام شده تولید در واحدهای معدنی بسیار بالا رفته است.
وی یکی از مشکلات اصلی معدنکاران را تامین ماشین آلات و تجهیزات معدنی مورد نیاز برشمرد و گفت: بالا رفتن قیمت ماشین آلات و تجهیزات، توان تولید را از معدنکاران گرفته است.
رضازاده یکی از نیازهای اساسی معدنکاران را تامین ماشین آلات خواند و گفت: این تجهیزات بسیار گران قیمت است و تلاش داریم با معرفی متقاضیان به بانک و تضمین این تسهیلات، از این تولید کنندگان حمایت کنیم.
وی تصریح کرد: در این سال ها معدنکاران استان برای خرید 11 دستگاه ماشین آلات به بانک معرفی شده اند و هر معدنکاری که متقاضی خرید ماشین آلات باشد از تسهیلات بهره مند می شود.
رضازاده اظهار داشت: به خاطر گرانی ها، امسال 10 معدن به مجموع معادن غیرفعال استان اضافه شده است.
رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: اکنون 235 معدن فعال استان برای یک هزار و 376 نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.
میزان ذخیره قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و 58 میلیون تن و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن 11 میلیون و 500هزار تن است.
سالانه پنج میلیون و 800 هزار تن ماده معدنی از معادن خراسان شمالی استخراج می شود.
میزان سرمایه گذاری توسط معدنکاران استان یکهزار و 340 میلیارد ریال است.
در کشور 68 ماده معدنی وجود دارد که خراسان شمالی 28 نوع آنرا دارد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.