دکتر فلوریا انفردای روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد از بیماران سرطانی بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده که سرطان پوست را نیز شامل می شود.
وی افزود: با توجه به مراجعه بخشی از بیماران به استان های مختلف برای درمان و استفاده از امکانات آنها، بخش سرطان وزارت بهداشت بعد از جدا کردن افراد تکراری در استان های مختلف آمار مجموع بیماران سرطانی را اعلام می کند که در همین راستا هر سال آمار به روز هر استان اعلام نمی شود.
انفرادی در رابطه با انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر افزایش بیماران مبتلا به سرطان خون در بیمارستان های استان گفت: این مساله را رد یا تایید نمی کنم زیرا که اطلاعات و آمار دقیقی از میزان دقیق مبتلایان به این نوع سرطان نمی توان ارائه داد.
وی افزود: در این راستا باید منتظر باشیم تا وزارت بهداشت آمار دقیق و کامل بیماران سرطانی خراسان شمالی را ثبت کند تا در نهایت گزارش گیری انجام شود.
وی گفت: با این وجود با توجه به مجهز شدن بیمارستان امام علی (ع) به امکانات شیمی درمانی و به کارگیری یک پزشک متخصص سرطان خون در استان از چهار سال قبل و مداوای بیماران در همین استان شاید شائبه افزایش سرطان خون را ایجاد کرده باشد.
مسئول برنامه سرطان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: تا قبل از راه اندازی بخش شیمی درمانی، تصور نمی شد سرطان های از قبیل سرطان کودکان، تخمدان و یا پانکراس در استان داشته باشیم ولی با بهبود امکانات، بیمارانی با این نوع سرطان در بیمارستان پذیرش شدند.
انفرادی بیشترین آمار بیماران سرطانی در استان را مربوط به سرطان معده و مری در مردان و پستان و مری در زنان دانست.
وی افزود: مسائل اقتصادی باعث افزایش تعداد مراجعه کنندگان به انجمن حمایت از بیماران سرطانی برای دریافت کمک شده که گاهی این مساله نیز باعث تصور افزایش تعداد سرطان در استان شده است.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.