قربان نباتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه چهار هزار و 409 مورد بازرسی با رویکرد شناسایی و رفع نواقص ایمنی از کارگاه ها انجام شد که در آن وضعیت پرداخت حقوق کارگران هم مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه عمده واحدهای صنعتی و کارخانه های بزرگ مشکلی در پرداخت حقوق کارگران ندارند، افزود: بیشترین مشکل در پرداخت حقوق و دستمزدها، در واحدهای صنفی و کارگاه های کوچک خدماتی است که کارفرمایان توان پرداخت حقوق و دستمزد را ندارند.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در این مدت، چهار هزار و 82 مورد تذکر برای رفع نقص کارگاهها صادر شده است.
نباتیان اظهار داشت: در 9 ماهه امسال، 66 حادثه ناشی از کار در کارگاه های استان گزارش شد که این حوادث منجر به جان باختن پنج نفر از کارگران شده است.
وی با بیان اینکه 75 درصد از حادثه های ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق افتاده، گفت: سقوط از ارتفاع، بیشترین حوادث ناشی از کار را به خود اختصاص داه که در کارگاه های ساختمانی رخ داده است.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته در این سال ها، کارفرماها، مسائل ایمنی را بیشتر رعایت می کنند اما هنوز مشکلاتی در کارگاه های ساختمانی دیده می شود و حفاظت پرتگاه ها و ایمنی فردی در آن رعایت نمی شود.
در خراسان شمالی 104 هزار و 835 نفر کارگر بیمه شده هستند که در 33 هزار و 986 کارگاه مشغول به کار بوده و 76 هزار و 250 نفر کارگر مشمول قانون کار هستند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.