به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، رضا رجب زاده روز دوشنبه در نخستین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 98 استان گفت: این استان قابلیت های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که باید با برنامه ریزی آن را شکوفا شاخت.
وی هر نقطه از خراسان شمالی را دارای ظرفیت های ارزشمندی دانست و گفت: شناخت استعدادهای موجود و باور این ظرفیت ها به عنوان دارایی های ارزشمند استان، منشأ اثر و تحول است که باید این مهم را در صدر فعالیت ها قرار داد و با ایجاد زیرساخت ها، به تحقق آن کمک کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: موضوع گردشگری همانند حلقه های زنجیر به دیگر حوزه ها متصل است که نقص هر یک سبب افت دیگر حوزه ها می شود، بنابراین در این مسیر بحث زیرساخت ها و ایمنی راه ها حائز اهمیت است.
رجب زاده با بیان اینکه برندسازی و معرفی جاذبه های گردشگری استان، مشارکت و فعالیت جمعی می طلبد، بر لزوم کار عملیاتی و احساس تکلیف در هر دستگاه برای تحقق این مهم، تاکید کرد.
وی گفت: دستگاه ها و نهادهای مختلف باید در زمینه توسعه گردشگری و معرفی استان احساس تکلیف کنند و بخشی از فعالیت های خود را به این مهم اختصاص دهند.
رجب زاده بر نقش رسانه ها، مطبوعات و مدیران دستگاه های اجرایی در معرفی هدفمند خراسان شمالی به گردشگران تاکید کرد و افزود: در این زمینه باید تمام فعالیت ها و اتفاقات منتج به شکوفایی استان شود و صرفا بزرگنمایی مشکلات نباشد.
وی بر لزوم ارائه برنامه عملیاتی توسط هریک از 11 کمیته ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان تأکید کرد و افزود: این کمیته ها با همین محوریت باید در شهرستان ها نیز فعال شوند و سطح بندی نیازها و شناسایی اولویت های فعالیت در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز گفت: استان ما چنانکه باید در سطح ملی شناخته نشده و نوروز، زمان مناسبی است تا با هم افزایی تمام دستگاه ها به این مهم دست پیدا کنیم.
حبیب یزدان پناه گفت: غرفه هایی در مسیر عبور مسافران نوروز برای عرضه صنایع دستی استان ایجاد خواهد شد و زمینه برای معرفی جاذبه های گردشگری و مراکز اقامتی استان فراهم شده است.
الزام آموزش و پرورش به پرهیز از اسکان غیرفرهنگیان در مراکز اقامتی زیر پوشش و مدارس در نوروز 98، از مصوبات این نشست بود.
621 اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی ثبت شده است که شامل 509 اثر تاریخی، 42 اثر طبیعی و 70 اثر ناملموس و یک اثر ثبت جهانی است.
بیش از هزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده است.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.