علیرضا صبوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 271 کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه سیمی استان شده است.
وی افزود: با جایگزین شدن کابل خودنگهدار با سیم های مسی، مخاطرات برق کاهش یافته و از خاموشی ها و کاهش تلفات انرژی برق جلوگیری می شود.
وی افزود: این کابل ها در برابر نفوذ آب عایق هستند و از این رو بسیاری از حوادث در شبکه های برق به حداقل می رسد و خاموشی ها به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند علاوه بر آن، در کابل های خودنگهدار امکان گرفتن انشعاب غیرمجاز به حداقل می رسد.
صبوری، اجرای 6 مورد فیدر فشار متوسط در استان را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد و گفت: به هر میزان طول شبکه ها بیشتر باشد، میزان تلفات برق بیشتر است همچنین هر میزان طول فیدرها بیشتر باشد سبب افزایش میزان افت ولتاژ، افزایش هزینه ها و افزایش نوسان برق می شود.
وی خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی طول فیدرهای شبکه فشار متوسط 2 برابر میانگین کشوری است.
صبوری اظهار داشت: طول شبکه فشار متوسط شبکه برق در خراسان شمالی 6 هزار و 858 کیلومتر است و در این طول 96 فیدر نصب شده است.
وی درباره میزان تلفات برق در شبکه های استان گفت: میزان کاهش تلفات در پایان سال گذشته 9.26 درصد بود که در 9 ماهه امسال این رقم به 8.8 درصد رسیده است.
وی افزود: میزان خاموشی ها در پایان سال گذشته 12 دقیقه بر مشترک بود که اکنون این رقم به 10 دقیقه بر مشترک رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: میزان خاموشی ها 16 درصد کاهش یافته است.
شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی 350 هزار و 655 مشترک دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.