سرهنگ حسین جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکسی های اینترنتی مجوز فعالیت خود را از اتحادیه کسب و کار فضای مجازی دریافت کرده اند اما شهرداری ها باید بر فعالیت آنان نظارت داشته باشند.
وی افزود: شهرداری بجنورد هنوز ساز و کار نظارت بر فعالیت تاکسی اینترنتی در این شهر را تهیه نکرده است.
سرهنگ جعفری اظهار داشت: دادستانی کل کشور اعلام کرده است تا زمانی که نظارت شهرداری فراهم نشده، نباید مانع فعالیت تاکسی ها شد.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه باید زمینه های اشتغال در زمینه فناوری، فضای مجازی و دانش بنیان فراهم شود گفت: بخش زیادی از بیکاران، دانش آموختگان مراکز دانشگاهی هستند و نیاز است تا به آنان توجه شود.
وی با بیان اینکه باید مشکل تاکسی های اینترنتی حل شود اظهار داشت البته نگرانی هایی در این باره به لحاظ مورد تایید بودن صلاحیت رانندگان و یا تایید سلامت ناوگان خودرویی به لحاظ فنی وجود دارد که باید با ورود شهرداری، مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 51 دفتر تاکسی تلفنی در شهر بجنورد ایجاد شده است که فعالیت تاکسی های اینترنتی آنان را نگران کرده است.
سرهنگ جعفری تصریح کرد: رانندگان تاکسی تلفنی معتقد هستند تاکسی تلفنی در بجنورد به حد اشباع رسیده است و باید جلوی فعالیت تاکسی اینترنتی گرفته شود.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: قیمت پایین خدمات تاکسی اینترنتی، سبب اقبال مردم به گرفتن این خدمات می شود و این امر سبب نگرانی رانندگان تاکسی های تلفنی از کساد شدن بازارشان شده است.
شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
چهار شرکت تاکسی اینترنتی در بجنورد فعال است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.