جلیل محمدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درسه ماهه دوم امسال وضعیت بازار مسکن به نسبت خوب بود و رونق داشت اما اکنون این بازار به طور کامل به رکود و کما رفته است.
وی افزود: از آبان ماه امسال تاکنون موارد بسیار اندکی معامله انجام شده است.
وی با بیان اینکه تابستان امسال با افزایش قیمت ها، استقبال مردم به خرید و فروش مسکن افزایش یافت گفت: اکنون با وجود ثبات قیمت ها، هیچ خرید و فروشی انجام نمی شود و مردم منتظر کاهش قیمت ها هستند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد تصریح کرد: اکنون قیمت مسکن در بازار کاهش نیافته و ثابت مانده است اما با این روند پیش بینی می شود قیمت مسکن در ماه آتی بشدت کاهش یابد.
وی تصریح کرد: در صورت ادامه روند کاهشی قیمت ارز، قیمت مسکن در ماه آتی دست کم 30 درصد کاهش می یابد.
محمدزاده خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت ارز و رونق بازار مسکن، شماری از مردم نسبت به خرید مسکن اقدام کردند تا در فرصت مناسب بفروشند و بساز و بفروش ها هم در انتظار افزایش قیمت ها بودند اما اکنون بازار کاملا راکد شده است زیرا با کاهش نرخ ارز، مردم انتظار دارند قیمت ها کاهش یابد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد افزود: با افزایش قیمت ارز و بالا رفتن قیمت مصالح، هزینه های تولید مسکن هم افزایش یافت و بر این اساس، بساز و بفروش ها انتظار دارند مسکن تولید شده را با قیمت بیشتری عرضه کنند اما به نظر می رسد در این وضعیت، کاهش قیمت مسکن بسیار محتمل است.
اتحادیه مشاوران املاک بجنورد، 900 عضو دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.