حسن اسکندریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگرچه وصول نشدن این چک‌ها معلول اوضاع نامطلوب اقتصاد در سطح کلان است اما در شرایط فعلی که شهرداری‌ها با کمبود نقدینگی مواجه اند و برای تامین منابع مالی جهت تسریع در روند توسعه و عمران شهر و حتی پرداخت هزینه‌های جاری خود نیاز دارند، تحقق اینگونه مطالبات اهمیت ویژه‌ای پیدا می کند.
این عضو شورای اسلامی شیروان گفت: شهرداری برای تامین منابع مالی لازم برای توسعه شهر و انجام تعهدات خود به پیمانکاران اقدامات قانونی لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.
با وجود پیشرفت بانکداری الکترونیک در روش‌های نوین پرداخت چک به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم مبادلات همواره نقش خود را در تسویه حساب‌های خرد و کلان حفظ نموده است. اگر چه در دو دهه اخیر به دلیل تداوم توسعه سامانه‌ها و تجهیزات پرداخت الکترونیکی، ابزارهای پرداخت الکترونیکی به ‌مرور زمان جایگزین ابزارهای پرداخت سنتی نظیر اسکناس و مسکوک شد.
اما به دلیل اهمیت کارکرد و امتیاز چک و به‌خصوص جایگاه اعتباری چک در مبادلات کشور، این ابزار پرداخت هنوز هم از مهم‌ترین ابزارهای نظام پرداخت کشور محسوب می‌شود.
شهر شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.