علی اکبر صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 220 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی روستاهای استان مصوب شده است که 205 میلیارد ریال از این رقم مربوط به اعتبارات استانی و 15 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات ملی است.
وی خاطر نشان کرد: اعتبارات منابع ملی به صورت کامل تخصیص پیدا کرده است.
وی افزود: امسال طرح هادی ناتمام در 130 روستای استان با اعتبارات مزبور اجرا می شود که پیش بینی می شود با اعتبارات امسال یک سوم از طرح ها به بهره برداری برسد.
صابری با بیان اینکه طرح های هادی ناتمام به طور میانگین 50 درصد پیشرفت دارد اظهار داشت: امسال معابر 91 روستای استان با استفاده از اعتبارات سال 96، آسفالت شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: تا پایان امسال شمار روستاهایی که طرح هادی در آن آماده بهره برداری می شود، به 300 روستا می رسد و شاخص بهره مندی روستاییان استان از این طرح ها به 41.5 درصد ارتقا می یابد.
وی تصریح کرد: اکنون بهره مندی روستاییان استان طرح هادی چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح هادی باید در 723 روستای استان اجرایی شود که البته مطالعات تمام طرح هادی در تمام روستاها انجام شده است.
708 روستای خراسان شمالی بالای 20 خانوار جمعیت دارند که باید طرح هادی در آنها اجرایی شود و تا کنون مطالعات این طرح در 100 درصد این روستاها انجام شده است.
یک هزار و 297 روستا و آبادی در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی وجود دارد.
بر اساس سرشماری سال 95، حدود 111 هزار و 200 خانوار در 103 هزار واحد مسکونی روستایی خراسان شمالی سکونت دارند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.