غلامحسین ساقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب، تنها هفت مخزن ذخیره آب با ظرفیت سه هزار و 700 مترمکعب ایجاد شده بود که اکنون 54 مخزن با ظرفیت 152 هزار و 270 متر مکعب ایجاد شده است.
وی گفت: بدین ترتیب در ایجاد مخزن 871 درصد و به لحاظ حجم، چهار هزار و 215 درصد رشد دارد.
وی افزود: آبرسانی به مردم این منطقه، از سال 46 شروع شد و تا بهمن 56، تنها 24 منبع آبی شامل چاه، قنات و چشمه برای تامین آب وجود داشت که با پیروزی انقلاب، این رقم به 107 منبع افزایش یافته که در این زمینه 446 درصد رشد حاصل شده است.
ساقی با اشاره به شاخص برخورداری جمعیت شهری از خدمات آب سالم و بهداشتی گفت: پیش از پیروزی انقلاب، شمار مشترکان آب، 9 هزار و 501 فقره بوده که اکنون با اقدامات انجام شده، این رقم به 189 هزار و 800 فقره افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون 100 درصد از جمعیت شهری استان از آب سالم و بهداشتی برخودار هستند.
ساقی افزود: افزایش شمار شهر های تحت پوشش این شرکت از سه شهر به 21 شهر، افزایش طول شبکه های توزیع از 89 کیلومتر به یکهزار و350 کیلومتر، افزایش خطوط انتقال آب از 16 کیلومتر به 298 کیلومتر از دیگر دستاوردهای انقلاب در زمینه آبرسانی به شهرها در این استان است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: پیش از انقلاب، اقدام موثری در زمینه ساخت و راه اندازی تصفیه خانه های آب انجام نشده بود اما پس از پیروزی انقلاب، سه تصفیه خانه مجهز آب ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته و چهار باب آزمایشگاه مجهز برای کنترل و پایش مستمر پارامتر های کیفی آب در شهر های استان ایجاد شد.
ساقی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه فاضلاب شهری گفت: در این زمینه هم پیش از انقلاب، هیچ اقدامی در شهر های این استان انجام نشده بود اما برای جبران این عقب ماندگی، ساخت تصفیه خانه فاضلاب و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در چهار شهر بزرگ این استان در دستور کار قرار گرفته و اکنون بیش از 90 درصد جمعیت شهری شهر اسفراین از خدمات جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب برخودار هستند و در شهر بجنورد مرکز استان هم بیش از 48 درصد جمعیت شهری از این خدمات برخودار شده اند.
وی گفت: 2 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای شیروان و آشخانه در حال ساخت است که با توجه به انجام مراحل پایانی کار، مراحل واگذاری انشعابات نیز آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد کل انشعابات فاضلاب در استان 57 هزار و 174 فقره، طول شبکه های جمع آوری فاضلاب 469 کیلومتر، طول خطوط انتقال فاضلاب 29 کیلومتر و تعداد آزمایشگاه های فاضلاب به پنج باب رسیده که تمامی این اقدامات در بخش فاضلاب به بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب ایران صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: اکنون 33 درصد از جمعیت استان زیر پوشش فاضلاب است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.