دکتر احمد محقر روز دوشنبه در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی با وی، اظهار داشت: در دانشگاه ها اتفاقات خوب زیادی می افتد که عمدتا مردم از آن بی خبرند و رسانه ها در این خصوص رسالت خطیری دارند.
وی با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط دانشگاه و با متن جامعه، افزود: دانشگاه می تواند به عنوان اتاق فکر جامعه عمل کند و بخش های مختلف از جمله حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می توانند از قابلیت های این اتاق فکر و نظرات کارشناسان، نخبگان و فرهیختگان بهره مند شوند.

* اتاق فکری با 560 عضو
دکتر محقر گفت: دانشگاههای استان اتاق فکری با 560 عضو را تشکیل داده اند که جامعه باید از این ظرفیت کم نظیر علمی و تخصصی استفاده کند.
رئیس دانشگاه بجنورد افزود: این مرکز آموزش عالی به عنوان دانشگاه جامع استان، یک سوم از اعضای این اتاق فکر را در خود دارد که ظرفیت و پتانسیل علمی بسیار مهمی برای استان است.
دکتر محقر اظهار داشت: ما سرمایه ای غنی از صاحبنظران در بخش های مختلف اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی، روان شناسی و سایر حوزه ها داریم که باید از این ظرفیت بدرستی استفاده شود.

* ظرفیت دانشگاه ها باید معرفی شود
محقر، خواستار معرفی دانشگاهها و توانمندی آنها به جامعه شد و افزود: دانشگاه بجنورد می تواند به عنوان بازوی توانمند فکری، مسائل استان را شناسایی و برای رفع آن به دستگاه ها راهکار ارائه دهد.
وی با بیان اینکه نقش نخبگان علمی دانشگاهی در مسیر توسعه استان مورد غفلت قرار گرفته، افزود: ضروری است رسانه ها در مرحله نخست دانشگاه را به درستی به جامعه معرفی کنند.
وی تاکید کرد: دانشگاه بجنورد آمادگی دارد تا تمام امکانات و توان علمی و پژوهشی خود را برای بررسی مسائل و رفع آن در اختیار دستگاه های مختلف قرار دهد.

* ایرنا در مسائل مختلف بخردانه و با فرزانگی رفتار کرد
رئیس دانشگاه بجنورد با اشاره به برخی مسائل حاشیه ای که برخی رسانه ها برای این دانشگاه ایجاد کردند، گفت: خوشبختانه ایرنا در این خصوص بخردانه و با فرزانگی رفتار کرد.
دکتر محقر اظهار داشت: نشاط نباید از محیط دانشگاه گرفته شود و ما با تاکید بر پایبندی به آرمان ها و ارزش های متعالی نظام اسلامی، حاضریم هزینه حفظ این نشاط را بپردازیم.
وی تاکید کرد: باید اجازه دهیم دانشجویان در حوزه های مختلف فعالیت کرده و استعدادهای خود را شکوفا کنند و در صورت بروز اشتباهی کوچک، نباید عده ای از سر غرض ورزی، آنرا بزرگنمایی کنند.
رئیس دانشگاه بجنورد افزود: دانشجو، فرزند جوان و باانگیزه جامعه است که باید اجازه فعالیت و تجربه به او داده شود و نباید با حاشیه سازی های بی مورد، امنیت روانی جامعه را به هم بریزیم.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار، با تاکید بر لزوم انعکاس اخبار علمی، پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی؛ خواستار بهره گیری از نظرات صاحبنظران دانشگاهی
در حوزه های مختلف، برای غنابخشی به تولیدات خبری شد.
دانشگاه بجنورد در مهر سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون افزون بر چهار هزار دانشجو در 47 رشته تحصیلی کارشناسی ارشد و کارشناسی این دانشگاه زیر نظر 170 عضو هیات علمی تحصیل می کنند.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.