به گزارش ایرنا، فقر فضای فرهنگی در فاروج، وضعیت این مجتمع فرهنگی را به یکی از دغدغه های جدی اهل فرهنگ و هنر این شهرستان تبدیل کرده که سرپرست فرمانداری فاروج در نشست با استاندار و مدیران استانی، خواستار تعیین تکلیف آن شد.
مجتمع ناتمام فرهنگی و هنری فاروج، از مصوبات دور اول سفر هیات دولت نهم به این شهرستان بود که در سال 85 اجرایی شد اما در سال 91 و پس از صرف 8 میلیارد ریال، ساخت آن به علت آنچه که جانمایی غلط عنوان شده بود، متوقف شد.
در آن مقطع قرار شد این مجتمع برای تغییر کاربری به دستگاهی دیگر واگذار و به هنرمندان وعده داده شد که با تحویل زمینی دیگر و اختصاص اعتبار، ساخت مجتمع در فضایی بهتر پی گرفته شود.
پس از کش و قوس های چندساله در خصوص واگذاری این مجتمع نیمه کاره به جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان و یا بخش خصوصی، هیچ یک از این موارد محقق نشد.
در عین حال و علیرغم تعیین تکلیف نشدن بنای ناتمام مجتمع قبلی، ساخت مجتمع جدید، سال 93، در مجاورت سایت مسکن مهر فاروج آغاز شد.
مجتمع جدید در زمینی به مساحت یکهزار و 500 متر مربع آغاز شد و در حالی که زمان بهره برداری از آن سال 95 تعیین شده بود، تا کنون همچنان ناتمام مانده است.

* مجتمع جدید از نظر مکانی بهتر از مجتمع قبلی نیست
سرپرست فرمانداری فاروج گفت: علیرغم توقف عملیات عمرانی مجتمع قبلی، که به بهانه مناسب نبودن جانمایی صورت گرفت، ساخت مرکز جایگزین نیز در مکانی آغاز شد که به لحاظ بعد مسافت با فضای قبلی تفاوت چندانی ندارد.
مسعود صادق تیتکانلو با اشاره به اشاره به مجتمع قبلی فرهنگی و هنری فاروج افزود: با توجه به مجاورت این بنا با بیمارستان، امید به واگذاری آن به دانشگاه علوم پزشکی هستیم.
صادق گفت: بنای مجتمع یک میلیارد ریال بدهی دارد که اعتبار لازم برای پرداخت بدهی پیش بینی شده است.

* نیاز 7 میلیارد ریالی مجتمع جدید فاروج
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در سال 93 در شورای برنامه ریزی، بنای سابق مجتمع فاروج به عنوان فضای فرهنگی مازاد تلقی و واگذاری آن به بهزیستی یا دانشگاه علوم پزشکی و ساخت جایگزین آن در فضای مناسب مصوب شد.
حسین فرخنده با اشاره به تعیین تکلیف نشدن این پروژه، افزود: ساخت مجتمع فرهنگی و هنری جدید فاروج در سال 93 آغاز شد و تاکنون برای این طرح 9 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی به نیاز 7 میلیارد ریالی برای تکمیل این طرح اشاره و بیان کرد: تخصیصی امسال این طرح 4 میلیارد ریال بوده که ناکافی است و در صورت تخصیص کامل اعتبار تا سال 98 قابل بهره برداری است.
وی مساحت کنونی فضاهای فرهنگی شهر فاروج را 720 متر مربع عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از مجتمع مزبور این رقم به 1050 متر می رسد.
وی افزود: فاروج با رسیدن به 32 متر به ازای هر هزار نفر، باز هم تا میانگین 80 متر مربعی سرانه کشور فاصله بسیاری خواهد داشت.

* مجتمع را هبه می پذیریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: اکنون بیمارستان فاروج به فضای مجتمع فرهنگی موصوف در مجاورت خود نیاز ندارد و شاید در آینده برای توسعه فعالیت ها به آن نیاز شود.
علی حق بین افزود: اکنون این دانشگاه 60 طرح درمانی ناتمام با 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اولویت نخست ما نیز تکمیل و بهره برداری از این طرح هاست.
وی افزود: هم اکنون 4 پانسیون در بیمارستان فاروج دایر است و تنها در صورت واگذاری مجتمع فرهنگی نیمه تمام به صورت هبه، این فضا را که در آستانه تخریب است، قبول می کنیم.

* بازگشت مجتمع فرهنگی، هنری فاروج به ارشاد
استاندار خراسان شمالی در نشست شورای اداری فاروج گفت: با توجه به پایین بودن شاخص فاروج در برخورداری از فضاهای فرهنگی، بنای ناتمام مجتمع فرهنگی و هنری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بازمی گردد.
ساخت مجتمع فرهنگی و هنری فاروج، یکی از مصوبات دور نخست سفر هیات دولت نهم به این شهرستان است، که ساخت آن در سال 85 آغاز و در سال 93 متوقف شد.
شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7187/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.