حمید خوجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای حوزه های مختلف بیمه های خدمات درمانی، فرانشیز بیماران، ارتقای شاخص های بهداشتی و بیمه های اجتماعی صرف شده است.
وی کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال را از دیگر شاخص های درمانی هزینه شده دانست و گفت: تاکنون افزون بر 2 هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در این استان شناسایی و از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند شده اند.
خوجانی گفت: همچنین این نهاد کمک های درمانی نیز در حوزه مادران باردار دارد به طوری که هم اینک 38 نفر از این مادران از خدمات درمانی این نهاد استفاده می کنند.
وی یادآور شد: این در حالی است که یک هزار و 200 بیمار صعب العلاج، خاص و زمین گیر نیز بهره مند از خدمات درمانی این نهاد هستند که علاوه بر خدمات درمانی از کمک های موردی بهره مند می شوند.
وی گفت: بیماران خاص و صعب العلاج در زمینه های مختلف مانند تهیه تشک، تخت، پوشک به حمایت خیران نیاز دارند زیرا توان حمایتی کمیته امداد محدود و پاسخگوی همه نیاز بیماران نیست.
به گزارش ایرنا، هم اینک 14 هزار و 500 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در شهرهای بالای 20 هزار نفر از بیمه خدمات درمانی و 30 هزار و 784 نفر از روستاییان زیر پوشش از بیمه های مکمل برخوردار هستند.
در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی 53 هزار و 736 خانوار با جمعیت 84 هزار و 51 نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری جزء استان های با سطح درآمدی پایین است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.