محمدعلی عباس زاده وحید روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان بدهی کارفرمایان در مدت چند سال ایجاد شده است.
وی میزان بدهی از شهرداری ها را 160 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده از این میزان 60 میلیارد ریال بخشوده و مابقی نیز به صورت تقسیط برنامه ریزی شد.
وی از تمامی کارفرمایان و دستگاه های اجرایی خواست تا از مهلت 18 ماهه برخوردار شوند و گفت: اگر بدهکاران تامین اجتماعی تمایل و درخواست برای تقسیط و پرداخت ها داشته باشند قانون بخشودگی جرایم بیمه ای شامل حال آنان می شود.
عباس زاده وحید با بیان اینکه یک ماه فرصت دارند تا از این مهلت 18 ماهه استفاده کنند افزود: کارفرمایان و شرکت ها برنامه ای برای پرداخت بدهی ها داشته باشند تا انباشت و همچنین مشمول جریمه نشوند.
وی در باره راهکارهای قانونی برای دریافت این مطالبات گفت: بر اساس ماده 50 قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی اجازه دارد نسبت به بازداشت اموال منقول و غیرمنقول بدهکاران اقدام کند اما رویکرد ما همکاری با کارفرماها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی است و تاکنون تلاش شده است تا این اهرم قانونی مورد استفاده قرار نگیرد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی کشور سازمان تامین اجتماعی همکاری و مساعدت های لازم را با کارفرمایان و شرکت ها دارد.
عباس زاده وحید تصریح کرد: اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را دریافت کنیم قطعا در درآمد سازمان تاثیر نامطلوب خواهد داشت.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ماهانه 300 میلیارد ریال بابت تعهدات از سوی این اداره کل به بیمه شده ها پرداخت می شود.
وی گفت: امسال با افزوده شدن 2 هزار نفر از شهروندان این استان به افراد زیر پوشش بیمه، شمار بیمه شدگان به 107 هزار و 179 نفر رسید.
وی جمعیت بیمه شدگان زیر پوشش این سازمان در سال گذشته را 105 هزار و 88 نفر دانست.
وی با بیان اینکه در سال جاری یک درصد به افراد زیر پوشش تامین اجتماعی افزوده شده است گفت: پارسال 38 درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه بود که امسال به 39 درصد رسیده است که با این وجود این استان در شاخص پوشش بیمه ای از میانگین کشوری عقب است.
به گزارش ایرنا شاخص پوشش بیمه ای کشور 42 درصد است.
با احتساب افراد زیر پوشش به نوعی بیش از 50 درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.