حسن لنگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون به ازای هر هزار و 30 دانش آموز، یک مراقب سلامت در استان فعالیت دارد که این رقم در شاخص تعریف شده، یک مراقب به ازای هر 750 دانش آموز است.
وی با بیان اینکه اکنون 110 نفر مراقب سلامت در مدارس استان فعالیت دارند، افزود: برای رسیدن به شاخص تعریف شده این حوزه، باید شمار مراقبان سلامت استان به 156 نفر افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون کمبود مراقبان سلامت با استفاده از دیگر معلمان جبران می شود و حال آنکه خدمات آنان که دانش آموخته رشته های غیرتخصصی هستند، مورد رضایت نیست.
به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، مراقبان سلامت کار آموزش های لازم در زمینه بهداشت، غربالگری و پیشگیری از بیماری ها را بر عهده دارند.

* طرح ارتقای سلامت در خوابگاه ها
لنگری به اجرای طرح ارتقای سلامت نوجوانان در خوابگاه های مدارس شبانه روزی دوره متوسطه اشاره کرد و افزود: این طرح امسال در 8 آموزشگاه شبانه روزی بجنورد، راز و جرگلان، شیروان و مانه و سملقان اجرا می شود و حدود یکهزار دانش آموز دختر را زیر پوشش قرار می دهد.
وی اظهار داشت: بهداشت فردی، مشاوره پیش از ازدواج، تغذیه سالم، مهارت زندگی و سبک زندگی سالم از جمله آموزش هایی است که دانش آموزان در این طرح فرامی گیرند.
لنگری، هدف از این طرح را ارتقای بهداشت عمومی و فردی در میان دانش آموزان ذکر و بیان کرد: در این طرح به هر دانش آموز یک بسته بهداشتی به ارزش 2 میلیون ریال داده می شود.
165 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.