به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی، شرکت تعاونی کویر میان دشت به نمایندگی حسن شیرمحمدیان در مراسم معرفی و تجلیل از برترین های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی حائز رتبه برتر شد و از وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور لوح تقدیر دریافت کرد.
کارآفرینی، اشتغال و کاهش مهاجرت روستاییان از شاخص های انتخاب شرکت نمونه است.
عمده فعالیت این شرکت در قالب فعالیت های پروژه ترسیب کربن بوده است و از دیگر فعالیت های مهم این شرکت، اجرای پروژه های نهالکاری و مراقبت و نگهداری از نهالکاری های طرح های بیابان زدایی، راه اندازی سه واحد پرورش شترمرغ، یک واحد پرورش مرغ بومی، راه اندازی کارگاه تولید پیراهن، کارگاه تولید قارچ، احداث استخر پرورش ماهی و بازسازی قنوات است.
به گزارش ایرنا، طرح ترسیب کربن از سال 93 در 126 هزار هکتار از عرصه های شهرستان اسفراین آغاز شد و بیش از 6 هزار و 200 نفر جمعیت و 28 نقطه روستایی و سکونتگاهی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به نمایندگی از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استانداری و دفتر عمران سازمان ملل (UNDP) در منطقه گورپان شهرستان اسفراین تحت پوشش قرار گرفت. گستره این طرح اکنون با تعمیم در شهرستان های جاجرم و گرمه به 236 هزار هکتار رسیده است و 17 هزار و 56 نفر در 47 روستا از مزایای آن بهره مند هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.