علی قویدل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای راهداری در تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی پاسگاه مرزی هستند.
وی گفت: انباشت برف از هفته های گذشته انجام شده و به علت سردسیر بودن منطقه پس از بارش هر برف بر ارتفاع آن افزوده می شود.
وی با بیان اینکه با توجه به بارش های اخیر برف راههای ارتباطی بخش سرحد این شهرستان به سختی بازگشایی می شود، گفت: هم اکنون عملیات برف روبی با سرعت ادامه دارد.
قویدل افزود: بارش برف در منطقه گلیل این شهرستان که از شامگاه پنجشنبه آغاز شده همچنان ادامه دارد و با توجه به بارش های اخیر، هم اکنون ارتفاع برف به یک متر هم رسیده است.

* گرفتاری 4 گردشگر در برف و کولاک
بخشدار سرحد گفت: هم اکنون 4 نفر که برای تفریح به منطقه گردشگری گلیل این شهرستان آمده بودند گرفتار کولاک برف شدند.
وی با بیان اینکه هم اکنون تیم های امدادی به این منطقه اعزام شده اند اظهار داشت: متاسفانه این افراد بدون هماهنگی و در شرایطی سخت برفی جاده ها وارد منطقه گلیل شده اند.
هواشناسی خراسان شمالی دیروز (پنجشنبه) با صدور اخطاریه ای اعلام کرده بود که از بامداد امروز در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف با احتمال کولاک انتظار می رود و شدت وزش باد در بعضی ساعات بخصوص بامداد تا ظهر روز جمعه، شدید پیش بینی می شود.
منطقه حفاظت شده گلیل دارای آب و هوایی عموما کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است که بخش وسیعی از منطقه را جنگل های ارس با زادآوری طبیعی مطلوب تشکیل می دهد که از شرق به غرب بر تراکم آن ها افزوده می شود.
منطقه گردشگری بکر گلیل که در فاصله 70 کیلومتری شمال شرق مرکز شهرستان شیروان و در نوار مرزی ایران با جمهوری ترکمنستان واقع شده با داشتن دره ها و چشمه های سارهای فراوان در حقیقت بهشت گمشده ایران است.
منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با 18 هزار هکتار وسعت دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.
پبش از این بخشدار سرحد شیروان از یخ زدگی سد گلیل خبر داده بود.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.