به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی، پنجشنبه در سفر به فاروج، در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، آموزش و پرورش و معاونت عمرانی استانداری با تشکیل ستادی مشترک، این طرح را عملیاتی می کنند.
وی افزود: در مقابل بروز مشکل برای دانش آموزان همه مسئول هستیم و حذف بخاری های نفتی و پیاده سازی تمام نکات ایمنی در سطح مدارس باید انجام شود.
به گزارش ایرنا پیش از این مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفته بود که یکهزار و 375 کلاس درس در 378 روستای این استان هنوز با بخاری نفتی گرم می شوند.

* غفلت از روستاها بر مشکلات شهرها می افزاید
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بر ضرورت تعیین اولویت های حوزه های مختلف تاکید و بیان کرد: شمار آبادی های خالی از سکنه در استان زیاد است و اگر از خدمات به روستاها غفلت کنیم باید مشکلات ناشی از آن را در شهرها برطرف کنیم.
شجاعی، برقدار شدن 26 آبادی بدون برق استان را از مصوبات این شورا برشمرد و گفت: این برنامه طی 2 ماه باید اجرایی شود.
وی با بیان اینکه 68 درصد جمعیت شهرستان فاروج روستانشین است، گفت: دستگاه ها حق ندارند فقط به شهرها خدمات بدهند و باید تمام خدمات را برای روستاها نیز ببینید.
وی با ابراز خوشحالی از فعال بودن صنایع تبدیلی در شهرستان فاروج گفت: مسیر درست همین است و تقویت صنایع تبدیلی دوشادوش حوزه کشاورزی، ضروری است.

* کشاورزی، خدمت و صنعت استان ارتباط معناداری ندارند
استاندار خراسان شمالی گفت: حوزه های کشاورزی، خدمات و صنعت در این استان ارتباط معناداری ندارد که پیوستگی این سه حلقه باید تقویت شود.
شجاعی افزود: اگر هر شهرستان، ظرفیت و مزیت های نسبی خود را پیدا کند دیگر شاهد طرح مشکلات ناشی از عدم تامین آب آشامیدنی در روستاها نخواهیم بود.
وی رنج بردن از بروکراسی شدید اداری را یکی از مشکلات استان خواند و گفت: اکنون 17 تا 21 استعلام برای صدور یک موافقت اصولی صورت می گیرد که غیرقابل قبول است.
مدیر ارشد دولت در خراسان شمالی افزود: بازرسی باید ظرف یک هفته اداراتی را که بروکراسی شدید اداری دارند، شناسایی کرده و گزارش مستندی در این خصوص ارائه دهد.
شجاعی، تصمیم گیری برای رفع مشکل آب شرب روستای گزکوه فاروج و دیگر روستاهای استان را نیازمند برگزاری نشستی مشترک با حضور متولیان این حوزه تا یکشنبه هفته آینده برشمرد.
وی افزود: نقشه های زمین شناسی مناسبی از سطح استان تهیه شده که باید از این ابزار برای کارآیی بیشتر این برنامه بهره برداری کرد.

* 68 درصد فاروجی ها روستانشین هستند
سرپرست فرمانداری فاروج در این نشست گفت: 68 درصد جمعیت این شهرستان ساکن روستا هستند و عمده مشکلات شهرستان در حوزه آب شرب، راه، آنتن دهی تلفن همراه، بخاری های نفتی است.
مسعود صادقی تیتکانلو افزود: استخر دانش آموزی شهرستان، که تکمیل شده تنها به علت آماده نشدن محوطه، به افتتاح در دهه فجر نمی رسد.
وی با اشاره به اختصاص 10 میلیارد ریال از محل سفر استاندار سابق به فاروج، گفت: از این رقم تنها بخشی اختصاص یافته و تحقق همه برنامه های پیش بینی شده، نیازمند تخصیص کامل این رقم است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
5132/7187
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.