حسین جوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر روستاهای این شهرستان در مناطق کوهستانی واقع هستند مشترکان باید نسبت به عایق بندی تاسیسات آب فاضلاب( کنتور، لوله و شیرآلات) مبادرت کنند.
وی گفت: یکی از مشکلاتی که با آغاز روزهای سرد سال در مناطق سردسیر اتفاق می افتد یخ زدگی تاسیسات آب است که استفاده از پوشش مناسب برای عایق بندی کنتورهای آب نظیر قراردادن کیسه های پر از خاک اره در محفظه کنتور، استفاده از پشم شیشه، پوشال، پارچه، گونی و الیاف مصنوعی ضرورت دارد.
جوان با اشاره به قرار گرفتن روستاهای این شهرستان در مناطق کوهستانی، از شهروندان خواست تا در صورت بروز یخ زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش بر روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان پرهیز و از بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی خودداری کنند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شیروان در خصوص شیرآلات داخل حیاط گفت: هر چند از ابتدای فصل سرما تاکنون شاهد مورد یخ زدگی تاسیسات آب در روستاهایی این شهرستان نبودیم ولی شیرآلات به دلیل قرار گرفتن در فضای باز احتمال یخ زدگی و شکستگی دارند که باید با انجام عایق بندی مناسب از یخ زدگی و شکستگی آنها جلوگیری شود.
وی گفت: در صورت یخ زدگی و بروز خسارت، تعویض کنتور بر عهده خود مشترکان روستایی است.
مجموع کل روستاهای این شهرستان 154 روستا است که از این تعداد 134 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی است.
هم اکنون 134 روستا در شهرستان شیروان از آب شرب برخوردارند که 60 هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان اند و 21 هزار و 500 انشعاب آب روستایی می باشد.
68 هزار نفر در قالب 18 هزار خانوار در 157روستای شیروان سکونت دارند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.