به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، اسماعیل نجار روز سه شنبه در کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران خراسان شمالی افزود: در نخستین گام در زمان بروز حادثه، باید وحدت فرماندهی حفظ شود، زیرا اساس کار مدیریت بحران، هماهنگی است.
وی از سازمان مدیریت بحران به عنوان سازمانی سیاستگذار، ناظر و هماهنگ کننده یاد کرد و گفت: در زمان بروز حادثه تمام دستگاه های اجرایی کشوری، استانی و نیز بخش خصوصی باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند، هرچند سازمان مدیریت بحران کشور هم اقدامات شاخصی را انجام می دهد.
نجار از برنامه ریزی، مشخص بودن مسئولیت ها و تجهیزات کامل به عنوان ارکان مدیریت بحران یاد و بیان کرد: در کنار تمامی عوامل باید از حضور و مشارکت مردم هم به بهترین شکل بهره گرفت.
وی توجه به موضوع اسکان موقت و اضطراری در زمان بحران و اطلاع رسانی های به موقع را ضروری خواند و گفت: فضای مجازی فرصت است و البته می تواند تهدید هم باشد بنابراین باید مدیران بحران تمام اقدامات و تلاش های شبانه روزی خود را در فضای مجازی انعکاس دهند تا خدمات آنان زیر سئوال نرود.
نجار با اشاره به زلزله کرمانشاه افزود: به رغم تمامی تلاش های شبانه روزی و اقدامات شاخصی که در آن استان انجام شد، اطلاع رسانی ضعیفی صورت گرفت و البته برخی افراد در کمین اند و همیشه می خواهند خدمات نظام را زیر سئوال ببرند.
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: شناخت دقیق مخاطرات و پیامدهای آن با تاکید بر برنامه ریزی دقیق، تبدیل وضعیت بحران به مدیریت خطر در بلاهای طبیعی، اقدامات سازنده در مسیر تغییرات اقلیمی، تعالی بخشی ساختارها، ضرورت مطالعه قانون مدیریت بحران و توجه به آموزش مردم باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.
کارگاه آموزشی تامین ستادی مدیریت بحران با محوریت 2 مقوله سیل و زلزله به مدت 2 روز در بجنورد برگزار می شود.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.