سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته 289 هکتار عرصه طبیعی استان طعمه حریق شده بود که امسال با همکاری جوامع محلی و مسئولان سطح آتش سوزی ها کاهش یافته است.
وی با اشاره به کاهش رفع تصرف 90 هکتار از زمین های ملی استان در 9 ماهه امسال گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 51 درصد کاهش یافته است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تصریح کرد: سال گذشته در همین مدت 185 هکتار زمین ملی رفع تصرف شده بود.
وی با اشاره به کاهش 21 درصدی در شمار پرونده های تشکیل شده در این یگان افزود: در 9 ماهه امسال 570 فقره پرونده قضایی در زمینه تخلف های منابع طبیعی تشکیل شده است که این رقم در سال گذشته 730 فقره بوده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار داشت: شخم و شیار در عرصه های طبیعی، بیشترین عنوان تخلف ها را به خود اختصاص داده است که بیشتر در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و راز و جرگلان بوده است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این استان 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.