عصمت بدخشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ثبت احوال انتظار می رفت آمار کودکان 6 سال تمام را به موقع ارائه کند تا نسبت به شناسایی بازماندگان از تحصیل اقدام و مبادی بی سوادی مسدود شود.
وی افزود: در زمینه انسداد مبادی بی سوادی، نیازمند همکاری و هم افزایی بیشتر دستگاه ها بویژه فرمانداران هستیم.
وی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان ها باید بیش از پیش در شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و کمک به حل مشکلات آنان جدیت داشته باشند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: امسال شمار دانش آموزان ابتدایی استان نسبت به پارسال 2 هزار نفر افزایش داشت که تلاش داریم پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ارتقا یابد.

* وزارت آموزش و پرورش آمار 6 ساله ها را داشت
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در این خصوص گفت: سازمان ثبت احوال پیش از آغاز سال تحصیلی، آمار کودکان 6 سال تمام استانها را به وزارت آموزش و پرورش داده بود و اداره کل آموزش و پرورش استان باید آمار را از وزارتخانه متبوع خود دریافت می کرد.
علی زاهدی نیا به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علیرغم اینکه آمار افراد لازم التعلیم در اختیار وزارت آموزش و پرورش بود، ما برای کمک به فرآیند آموزش، پیگیری لازم را انجام داده و آمار کودکان 6 سال تمام خراسان شمالی را از سازمان ثبت احوال دریافت کرده و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار دادیم.
استان خراسان شمالی 165 هزار دانش آموز دارد که بیش از 99 هزار تن آنان در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.
پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی خراسان شمالی در سال تحصیلی گذشته 98.6 درصد ثبت شده است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.